اراک با سرمایه خود شهروندان در مسیر توسعه انفجاری قرار می‌گیرد

تاجران در اولین نشست مطبوعاتی خود بعد از ۱۰۰ روز کاری در شهرداری اعلام کرد اراک با سرمایه خود شهروندان در مسیر توسعه انفجاری قرار می‌گیرد تخصص مدیران و جوانگرایی ملاک اصلی انتصابات اخیر شهرداری بوده است. تاجران شهردار کلان‌شهر اراک با تاکید بر جذب سرمایه‌گذاران بومی گفت: به زودی در اراک با سرمایه شهروندان […]

تاجران در اولین نشست مطبوعاتی خود بعد از ۱۰۰ روز کاری در شهرداری اعلام کرد

اراک با سرمایه خود شهروندان در مسیر توسعه انفجاری قرار می‌گیرد

تخصص مدیران و جوانگرایی ملاک اصلی انتصابات اخیر شهرداری بوده است.

تاجران شهردار کلان‌شهر اراک با تاکید بر جذب سرمایه‌گذاران بومی گفت: به زودی در اراک با سرمایه شهروندان توسعه انفجاری رقم خواهد خورد.

داوود تاجران در اولین نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه ضمن تقدیر از حضور وی در جلسه مذکور در خصوص پروژه‌های نیمه‌تمام شهر اراک که به یک دغدغه برای شهروندان تبدیل شده است، عنوان کرد: در حال حاضر چهار پل و تقاطع غیرهمسطح پل شهید صیدی، میدان شریعتی، ورزش و علم‌الهدی در حال ساخت است که با رفع بخشی از معارضان زیرزمینی روند احداث سرعت گرفته است.

وی بیان کرد: تاکنون ۶۰ درصد از معارض‌های زیرزمینی این پل‌‌ها در بخش آب، فاضلاب، برق و گاز با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال مرتفع شده و ۴۰ درصد دیگر نیز باید در زمان مقرر، گره‌گشایی شود.

مهندس تاجران در خصوص پروژه بوستان بزرگ بانوان افزود: پارک بانوان با وسعت ۹٫۵ هکتار همراه با ایجاد امکانات لازم جهت انجام انواع ورزش‌‌ها و طراحی مهد کودک برای فرزندان در مراحل نهایی است و تلاش بر این است که تا پایان سال به بهره‌برداری برسد، همچنین برای شب‌های این پارک نیز به ۵۰ آلاچیق جهت اوقات فراغت خانواده‌ها مدنظر است و همچنین امکانی نیز برای استفاده معلولان نیز ترتیب داده شده است.

مهندس تاجران عنوان کرد: بحث کاهش آلودگی هوای اراک یکی از خواسته‌های مهم مردم است که در این راستا با مصوبه شورای شهر رایزنی‌های لازم برای ورود یک هزار دستگاه موتور برقی و یک هزار دستگاه دوچرخه سواری انجام شده است. وی افزود: ۵۰ درصد از آلودگی هوای اراک ناشی از تردد وسایل نقلیه است و شهر اراک ظرفیت مناسبی برای دوچرخه‌سواری دارد.

شهردار کلان‌شهر اراک اضافه کرد: جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ۵۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا خریداری شده است که ۲۵ دستگاه در آستانه تحویل به رانندگان است و ۲۵ دستگاه دیگر تا پایان سال به ناوگان افزوده می‌شود و برای استفاده معلولان و سالمندان با کاهش ارتفاع اتوبوس و رمپ ویژه معلولان امکان استفاده همگان از این ناوگان مهیا خواهد شد.

وی با اشاره به مکانیابی نامناسب پایانه‌های تاکسی و اتوبوس در سطح شهر بیان کرد: این پایانه‌ها بخشی از معبر را برای مسافرگیری در اختیار گرفته‌اند که مکانیابی مناسبی نیست بر همین اساس نقاط مناسب در حال شناسایی است تا شهر از این حالت ناهنجار دور شود و همچنین مکان مناسبی برای رانندگان نیز در نظر گرفته شود.

شهردار کلان‌شهر اراک در خصوص انجام مطالعات مناسب در جهت ایجاد میادین میوه و تره‌بار بیان داشت: در این خصوص زمین‌هایی توسط شهرداران مناطق شناسایی شده است و بازدید میدانی لازم به جهت تملک ملک، نوع کاربری و موقعیت مکانی نیر در دستور کار می‌باشد تا هرچه سریعتر شاهد میادین میوه و تره‌بار محلی در کلیه مناطق شهری اراک باشیم.

وی همچنین در خصوص استقلال شهرداری‌های مناطق و تفویض اختیار جهت تسریع در انجام امور و کاهش مراجعات به شهرداری مرکز بیان داشت: از آنجا که استقلال مناطق تاکنون عملیاتی نشده بود، لذا این روند به سرعت در حال انجام می‌باشد و در اولین قدم نمایندگان سازمان‌های تابعه شهرداری در مناطق مستقر شده‌اند تا حدالامکان از وابستگی مناطق به شهرداری مرکز کاسته شود و همچنین با تفویض اختیار به شهرداران مناطق از سردرگمی و اتلاف وقت شهروندان کاسته شود.

مهندس تاجران با اشاره هرس اصولی و علمی درختان به منظور شادابی و جوان سازی و آموزش کارشناسان امر در این حوزه توسط تیمی علمی اظهار کرد: درختان سطح شهر اراک از سال‌های گذشته نقاهت‌ طولانی پشت سر گذاشته‌اند که به منظور جوان‌سازی آنها با بهره‌گیری از نیروهای متخصص خارج از استان مرکزی، هرس علمی بر روی آنها در حال انجام است و انشاا… در بهار ۹۷ شاهد درختان جوان و سرحال در شهر اراک خواهیم بود.

شهردار اراک همچنین با اشاره به توسعه گردشگری در منطقه دره گردو اضافه کرد: طرح توسعه فضای سبز منطقه دره گردو از دیگر برنامه‌های مهم و در دستور کار است که جدول‌گذاری، اجرای مسیر دوچرخه‌سواری، احداث سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، پارکینگ‌های ویژه و امکانات رفاهی و تفریحی، از جمله نصب تله کابین در این منطقه پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه بیان کرد: در مسیر خدمت باید از رویکرد جناحی و خطی عبور کرد، اعضای شورای شهر در زمان پیشنهاد پست شهرداری اراک تنها خواستار خدمت‌رسانی بودند و مسؤولیت شهردار در شهر نیز تنها خدمات‌رسانی و رسیدگی به امور شهر اراک است و در این راستا از هر فردی که توان خدمت داشته باشد، استفاده می‌شود.

 

مهندس تاجران در پایان با اشاره به نصب تابلوهای روزشمار در پروژه‌های در دست احداث شهر اراک گفت: این تابلو‌ها نصب شده است و پس از تشکیل جلسه با پیمانکاران و دریافت زمان دقیق پایان پروژه روزشمار فعال خواهد شد.