بهره‌برداری از فاضلاب مناطق شمالی شهر اراک به روش B.O.T

بهره‌برداری از فاضلاب مناطق شمالی شهر اراک به روش B.O.T مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به بهره‌برداری شبکه جمع‌آوری فاضلاب در مناطق شمالی شهر اراک عنوان کرد: در حال حاضر ٩٧٠ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در اراک اجرا شده و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده نهایتاً تا پایان بهار سال آینده با […]

بهره‌برداری از فاضلاب مناطق شمالی شهر اراک به روش B.O.T

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به بهره‌برداری شبکه جمع‌آوری فاضلاب در مناطق شمالی شهر اراک عنوان کرد: در حال حاضر ٩٧٠ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در اراک اجرا شده و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده نهایتاً تا پایان بهار سال آینده با اجرای ۲۸ کیلومتر باقی‌مانده از شبکه جمع‌آوری فاضلاب به صورت کامل شهروندان کلان‌شهر اراک از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، عبدالرضاخلیلی تصریح کرد: برای اجرای پروژه‌ فاضلاب مناطق شمالی اراک بیش از ۳۰۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی، منابع دولتی، فاینانس داخلی و B.O.T هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اجرای ۶۵ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی شبکه جمع‌آوری فاضلاب و نصب ۵ هزار و ۱۰۰ فقره انشعاب فاضلاب را از جمله اقداماتی عنوان کرد که در راستای بهره‌برداری از این پروژه انجام شده است.

در ادامه این مراسم مهندس آقازاده استاندار مرکزی گفت: طی ۴سال ۲۸۰ میلیارد تومان در توسعه زیرساخت‌های آب و فاضلاب استان هزینه شده است.

وی با ابراز رضایت از فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی عنوان کرد: اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب در این وسعت در شهر اراک کار بزرگی است و این شهر در این بخش می‌تواند الگویی برای دیگر کلان‌شهر‌ها باشد.

 

استاندار مرکزی افزود: هزارو۱۰۰ لیتر در ثانیه خروجی پساب تصفیه‌خانه اراک است که با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان از این گوهر ارزشمند استفاده‌ای بهینه در امر آبیاری فضای سبز و اختصاص به برخی صنایع داشت که اگر این موضوع اجرایی شود میزان افت آب منابع آب‌های زیرزمینی که در بحران قرار دارد محفوظ خواهند ماند.