امضای تفاهمنامه‌ای با بخش خصوصی برای اجرای پروژه کمربندی شهر قم

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم امضای تفاهمنامه‌ای با بخش خصوصی برای اجرای پروژه کمربندی شهر قم مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: حجم سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه کمربندی جدید شهر قم حدود هزارو۱۰۰میلیارد تومان است و تفاهمنامه‌ای را با بخش خصوصی برای احداث این پروژه منعقد کردیم. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از […]

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم

امضای تفاهمنامه‌ای با بخش خصوصی برای اجرای پروژه کمربندی شهر قم

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: حجم سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه کمربندی جدید شهر قم حدود هزارو۱۰۰میلیارد تومان است و تفاهمنامه‌ای را با بخش خصوصی برای احداث این پروژه منعقد کردیم.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن‌صبوری با اشاره به کمربندی جدید قم اظهارکرد: مطالعات این مسیر به طول ۱۱۰ کیلومتر صورت گرفته است، حجم سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه هزارو‌۱۰۰میلیاردتومان است و تفاهمنامه‌ای را با سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این زمینه به امضا رساندیم.

وی ادامه‌داد: مدت زمان لازم برای اجرای پروژه کمربندی قم براساس تفاهمنامه حدود دو سال است و به دنبال اخذ مجوز ساخت این آزادراه از هیأت دولت هستیم تا با سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای احداث آن قرارداد ببندیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: محور قم-جعفریه به طول ۴۰ کیلومتر، ۴قطعه دارد، تاکنون ۳قطعه از این محور به بهره‌برداری رسیده است و طول قطعه چهارم محور، ۴٫۵کیلومتر است و ۶۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تکمیل محور قم-جعفریه نیاز به ۶میلیاردتومان اعتبار دارد و در صورت تأمین اعتبارات تا پایان سال، این محور به صورت کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

صبوری با اشاره به وضعیت پروژه تقاطع پردیسان اظهارکرد: قرار بود که تملک این پروژه توسط شهرداری و احداث آن توسط اداره راه و شهرسازی صورت گیرد، به علت عدم تملک فضای لازم، پروژه تقاطع پردیسان به صورت ناقص به بهره‌برداری رسید، برای ادامه مسیر از این تقاطع به سمت جاده اراک برنامه‌ریزی کردیم.

وی ادامه‌داد: عملیات اجرایی مسیر ۲٫۸کیلومتری تقاطع غیرهمسطح پردیسان به جاده اراک سال آینده آغاز خواهد شد و احداث این مسیر نیاز به آزادسازی یک‌سری از اراضی دارد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خاطرنشان‌کرد: دولت تسهیلات بانکی به ساکنان بافت فرسوده در شهر قم می‌دهد، نرخ سود این تسهیلات ۸٫۵درصد است و تمایل مردم به خرید و فروش در بافت فرسوده در شهر قم زیاد شده است.