سازماندهی راهداران کرمانی جهت خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی

سازماندهی راهداران کرمانی جهت خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی حدود ۴۵۰ نفر نیروی راهدار در قالب حدود ۹۰ اکیپ و گشت راهداری به‌وسیله حدود ۴۰۰دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در ۴۲باب راهدارخانه ثابت و سیار در سطح استان برای خدمات‌دهی مطلوب به مسافران نوروزی در سطح جاده‌های استان سازماندهی شده‌اند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از […]

سازماندهی راهداران کرمانی جهت خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی

حدود ۴۵۰ نفر نیروی راهدار در قالب حدود ۹۰ اکیپ و گشت راهداری به‌وسیله حدود ۴۰۰دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در ۴۲باب راهدارخانه ثابت و سیار در سطح استان برای خدمات‌دهی مطلوب به مسافران نوروزی در سطح جاده‌های استان سازماندهی شده‌اند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان مهردادفیروزان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اعلام این خبر گفت: طرح راهداری نوروزی از ۲۵اسفندماه آغاز و تا ۱۷فروردین سال نو ادامه خواهد داشت و طی دو مرحله خدمات‌رسانی انجام می‌شود. مرحله نخست قبل از عیدنوروز و مرحله دوم در حین تعطیلات و بعد از عیدنوروز انجام خواهد شد.

مهندس‌فیروزان افزود: راهداران نیروهای پرتلاش و زحمت‌کشی هستند که شبانه‌روز فعالیت‌های راهداری را برای عبور ایمن مسافران از جاده‌ها انجام می‌دهند که اهم این اقدامات شامل: پاکسازی سطح راه‌ها، ساماندهی علایم افقی و عمودی و تجهیزات ایمنی، خط‌کشی، اصلاح و تعمیر تابلوهای کیلومترشمار، جمع‌آوری تابلوهای معیوب، نصب تابلوهای هشداردهنده، بازدید از چراغ‌های چشمک‌زن و سایر فعالیت‌های راهداری از اقداماتی است که در حدود ۱۱هزار‌کیلومتر از راه‌های استان انجام می‌شود.

 

 فیروزان تصریح‌کرد: داشتن لباس متحدالشکل راهداران و عوامل راهداری، تجهیز ماشین‌آلات به چراغ‌های گردان، حضور فعال در ستادهای نوروزی و خدمات بین راهی، جلسه با پیمانکاران و دستگاه‌های خدمات‌رسان و مستندسازی اجرای طرح، تهیه و نصب بنر و پیام‌های ایمنی در طول راه‌ها از اقدامات دیگری است که انجام می‌شود.