مصرف ۱٫۵ میلیارد مترمکعب گازطبیعی طی سال گذشته در استان خراسان‌جنوبی

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی خبرداد  مصرف ۱٫۵ میلیارد مترمکعب گازطبیعی طی سال گذشته در استان خراسان‌جنوبی مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان‌جنوبی گفت: سال گذشته در مجموع یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در بخش‌های مختلف استان به مصرف رسیده است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت گاز استان خراسان […]

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی خبرداد

 مصرف ۱٫۵ میلیارد مترمکعب گازطبیعی طی سال گذشته در استان خراسان‌جنوبی

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان‌جنوبی گفت: سال گذشته در مجموع یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در بخش‌های مختلف استان به مصرف رسیده است.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت گاز استان خراسان جنوبی،  سیدمحمودهاشمی با اعلام این خبر،

اظهارداشت: سال گذشته بیش‌ترین میزان مصرف گاز روزانه ۶٫۳ میلیون مترمکعب مربوط به اوج مصرف در روزهای سرد زمستان و کمترین میزان مصرف ۱٫۹ میلیون مترمکعب بوده است.

وی با اشاره به سهم ۶۱ درصدی مصرف گاز طبیعی در بخش نیروگاهی نسبت به مصرف کل استان در سال گذشته، افزود: بخش نیروگاهی استان در این مدت با مصرف ۹۱۱ میلیون متر مکعب، بیش‌ترین مصرف و پس از آن بخش‌های خانگی، تجاری و عمومی با مصرف بالغ بر ۳۷۹ میلیون متر مکعب، ۲۵ درصد میزان مصرف گاز طبیعی در استان در سال گذشته را به خود اختصاص داده است. همچنین در بخش‌های صنعتی، سیمان و حمل و نقل نیز در مجموع ۱۴ درصد گاز طبیعی در استان مصرف شده است.

مدیرعامل شرکت گازاستان خراسان جنوبی با اشاره به این‌که در سال گذشته با همت و تلاش کارکنان این شرکت در راستای توسعه شبکه گازرسانی و برنامه‌های شرکت ملی گاز ایران اقدامات ارزشمندی در استان انجام شده است، تصریح‌کرد: در سال ۹۶، تعداد ۴ شهر و ۹۰ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند که با اقدامات انجام شده تاکنون ۲۵ شهر و ۲۹۲ روستا مشتمل بر ۹۵ درصد خانوار شهری و ۴۶ درصد خانوار روستایی استان خراسان‌جنوبی تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته‌اند.