پلی مشابه پل طبیعت تهران در شهر اراک احداث می‌شود

شهردار اراک خبر داد پلی مشابه پل طبیعت تهران در شهر اراک احداث می‌شود تاجران شهردار کلان‌شهر اراک نیز در نخستین جلسه صحن رسمی به ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در نوروز ٩٧ پرداخت و برگزاری بزرگ‌ترین هفت سین سیار کشور در اراک، برگزاری بازی‌های بومی محلی، رنگ‌آمیزی شهر، برگزاری جشنواره گل لاله، تخم‌مرغ‌های […]

شهردار اراک خبر داد

پلی مشابه پل طبیعت تهران در شهر اراک احداث می‌شود

تاجران شهردار کلان‌شهر اراک نیز در نخستین جلسه صحن رسمی به ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در نوروز ٩٧ پرداخت و برگزاری بزرگ‌ترین هفت سین سیار کشور در اراک، برگزاری بازی‌های بومی محلی، رنگ‌آمیزی شهر، برگزاری جشنواره گل لاله، تخم‌مرغ‌های رنگی، گالری موزه خیابانی، نصب نیمکت و المان‌های نوروزی و نورپردازی را بخشی از اقدامات انجام شده عنوان کرد.

به گزارش مناقصه‌مزایده وی با اشاره به افزایش ٣٠ درصدی اسکان مسافران در اراک و برگزاری تور اراک‌گردی و راه‌اندازی آب‌نمای پارک‌ها در طول نوروز گفت: در ٢٩ اسفند شهرداری اراک با جمع‌آوری ٦٢٠ تن پسماند رکورد زد و همچنین در روز ۱۳ فروردین ٣٠ هزار سبزه معادل ١٦ تا ٢٠ تن سبزه از شهروندان تحویل گرفته و در قالب چالکود استفاده شد.

تاجران در ادامه به اقدامات انجام شده در سال ٩٦ اشاره کرد و افزود: احداث ٤ تقاطع غیر همسطح در شهر اراک در برنامه کاری قرار دارد که در حال حاضر پل شهید صیدی ٨٥ درصد، پل علم‌الهدی ٦٤ درصد، پل ورزش ٧٤ درصد و پل شریعتی ٦٢ درصد پیشرفت دارد.

وی با اشاره به تزریق ٢٦ میلیارد تومان منابع مالی به این پروژه‌ها در سال گذشته و تزریق ماهانه یک میلیارد تومان به پروژه پل ورزش و شریعتی بیان‌کرد: پارکینگ طبقاتی آفتاب نیز در مراحل آماده‌سازی است و تلاش داریم کلیه هزینه‌های دریافت شده از شهروندان جهت کسر پارکینگ به افزایش پارکینگ اختصاص یابد.

شهردار اراک در خصوص بهره‌برداری از پارک بانوان گفت: تاکنون ٥ میلیارد تومان برای پارک هزینه شده است که امید است فاز نخست آن با شاخص‌هایی همچون مهدکودک، کافی‌شاپ، مسیر دوچرخه‌سواری، سالن چندمنظوره و… در بهار به بهره‌برداری برسد، همچنین تصمیم بر این است که پلی مشابه پل طبیعت تهران احداث شود که سازه آن توسط ماشین‌سازی اراک در حال احداث است و توسعه پارک در تمام نقاط شهر؛ خاصه مناطق حاشیه‌ای در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به پیشرفت ٨٥ درصدی دو سالن ورزشی بانوان که با تزریق منابع مالی نهایی آماده بهره‌برداری می‌شوند، افزود: فاز اول شهرک خودرو تکمیل، شبکه فاضلاب، آب، گاز و برق و سر درب شهرک انجام شده است و با پایان کار و استقرار صنوف فاز نخست بهره‌برداری خواهد شد.

تاجران در خصوص سرمایه‌گذاری انجام شده در شهر تصریح‌کرد: در سال گذشته سرمایه‌گذاران برای ایجاد فروشگاه زنجیره‌ای در ٤ نقطه از اراک اعلام آمادگی کردند، هیأت چینی نیز برای سرمایه‌گذاری جذب شد، همچنین در ٦ نقطه از شهر با مشارکت بخش خصوصی میدان تره‌بار محلی ایجاد خواهد شد که برای تصمیم و تصویب نهایی به شورا معرفی می‌شوند، کلیه مقدمات این کار سال گذشته فراهم و امسال انجام خواهد شد.

وی در خصوص مطالبات ورزشکاران باشگاه شهرداری تصریح‌کرد: در پایان سال به دلیل مشکلات مالی امکان پرداخت مطالبات ورزشکاران مهیا نشد اما در نشستی که صورت گرفت توافقاتی شد که مطالبات خرد به مرور پرداخت و در صورت امکان مطالبات کلان در قالب تهاتر پرداخت شود.

شهردار اراک در خصوص پروژه ٩٠ هکتاری نیز اظهارکرد: پروژه در دستور کار است و تصمیم بر این است به صورت ٦٥ درصد توسط شهرداری و ٣٦ درصد مالکان کار انجام شود اما نکته مهم در این راستا تعیین شوارع و دسترسی است که پس از آن کار آغاز می‌شود.