امضا تفاهمنامه مابین شرکت فنی مهندسی و تجهیزات sinosteel چین و شهرداری اراک

امضا تفاهمنامه مابین شرکت فنی مهندسی و تجهیزات sinosteel چین و شهرداری اراک جلسه عقد تفاهمنامه شهرداری اراک با شرکت sinosteel در سالن جلسات شورای شهر با حضور اعضای شورا و شهردار اراک به همراه نماینده شرکت sinosteel پکن چین برگزار شد. به گزارش مناقصه‌مزایده در مواد این تفاهمنامه زمینه و شرایط مشارکت شرکت چینی […]

امضا تفاهمنامه مابین شرکت فنی مهندسی و تجهیزات sinosteel چین و شهرداری اراک

جلسه عقد تفاهمنامه شهرداری اراک با شرکت sinosteel در سالن جلسات شورای شهر با حضور اعضای شورا و شهردار اراک به همراه نماینده شرکت sinosteel پکن چین برگزار شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده در مواد این تفاهمنامه زمینه و شرایط مشارکت شرکت چینی برای سرمایه‌گذاری به صورت فاینانس در بخش‌های مختلف در کلان‌شهر اراک گنجانده شده است.

نماینده شرکت ساینو استیل (sino steel) چین، گفت: این شرکت مربوط به دولت مرکزی چین است و تاکنون در ایران طرح‌های مختلفی را در زمینه‌های مهندسی، خرید کالا، راه، ساخت‌وساز، پتروشیمی و بیمارستان با حجم سرمایه‌گذاری دو و نیم میلیارد دلار اجرا کرده است.

لی چی (li qi) افزود: شرکت ساینو استیل در بیش از ۴۰ کشور دنیا ۱۵۰ طرح عمرانی و خدماتی را اجرایی کرده و ارتباط قوی با دولت چین در راستای اجرای فاینانس (آوردن سرمایه) دارد.

وی با بیان این‌که این شرکت آمادگی سرمایه‌گذاری در کلان‌شهر صنعتی اراک را دارد ابراز امیدواری کرد که در سایه این سرمایه‌گذاری موفقیت‌ها و نتایج خوبی برای هر ۲ کشور رقم بخورد.

تاجران شهردار اراک با اشاره به پتانسل بالای شهر اراک در ارتباط با سرمایه‌گذاری توسط این شرکت اظهار داشت: در ابتدای امر حوزه و کیفیت فعالیت‌های شرکت دولتیsinosteel چین توسط مجموعه شهرداری بررسی و با توجه به این‌که این شرکت در شهرداری تهران نیز اقدام به امضای تفاهمنامه کرده تصمیم بر آن شد تا در اراک جهت سرمایه‌گذاری وارد شود.

شهردار اراک نیز در این نشست گفت: زمینه‌های متعددی برای سرمایه‌گذاری در این کلان‌شهر وجود دارد که پس از شناسایی به صورت برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاران قابل ارایه است.

داود تاجران افزود: در یک ماه گذشته مذاکراتی با شرکت ساینو استیل (sino steel) که یکی از ۹ شرکت دولتی کشور چین است برای سرمایه‌گذاری در کلان‌شهر اراک صورت گرفته است.

وی بیان کرد: حمایت دولت و وزارت اقتصاد و دارایی و معاونت سرمایه‌گذاری این وزارتخانه در تسریع سرمایه‌گذاری این شرکت در کلان‌شهر اراک نقش مؤثری دارد و مقرر شده نشستی در این خصوص در تهران برگزار شود.