اختصاص ۵ سامانه توزین در حال حرکت به استان کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه اختصاص ۵ سامانه توزین در حال حرکت به استان کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از اختصاص ۵ سامانه هوشمند توزین در حال حرکت WIM به استان خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل و […]

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه

اختصاص ۵ سامانه توزین در حال حرکت به استان کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از اختصاص ۵ سامانه هوشمند توزین در حال حرکت WIM به استان خبر داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، بهمن خسروانی گفت: در پی لزوم کنترل و ثبت تخلفات اضافه تناژ وسایل نقلیه سنگین در سطح جاده‌های استان اقدام به نصب سامانه توزین خودروهای در حال حرکت(WIM) با دقت بالای ۹۵ درصد تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شد.

وی افزود: گفتنی است از مجموع ۶۵ سامانه WIM منصوب در سراسر کشور تعداد ۵ سامانه با رایزنی‌های فراوان این اداره کل به استان کرمانشاه تعلق گرفت و این در حالیست که قاعدتاً به هر استان دو سامانه تخصیص می‌یابد.

خسروانی تصریح کرد: سامانه مذکور مجهز به دوربین پلاک‌خوان بوده و به سامانه جامع بارنامه نیز متصل است، از این رو رانندگان می‌بایست با تناژ مجاز و دریافت بارنامه و صورت‌وضعیت اقدام به حرکت کنند.

وی ضمن تأکید بر اهمیت کنترل تناژ ناوگان و رابطه مستقیم آن با وضعیت روسازی راه و ایمنی ابنیه جاده‌ها اظهارداشت: با تجهیز محورهای استان به این سامانه، کنترل تمامی ناوگان عمومی بدون توقف امکان‌پذیر شده در حالی‌که پیش از این برای سنجش و کنترل بار می‌بایست ناوگان متوقف و با رفتن روی باسکول توزین می‌شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هزینه تقریبی هر سامانه را بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کرد.