ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی استان یزد به ۵٫۳۳ مگاوات رسید

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی استان یزد به ۵٫۳۳ مگاوات رسید مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد از ظرفیت ۵٫۳۳ مگاوات نیروگاه بزرگ خورشیدی در استان یزد پیش از پیک‌بار تابستان ۹۷ خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده محمدحسن‌صباغزادگان، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با اشاره به این‌که مجوز احداث نیروگاه‌های خورشیدی توسط سازمان […]

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد

ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی استان یزد به ۵٫۳۳ مگاوات رسید

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد از ظرفیت ۵٫۳۳ مگاوات نیروگاه بزرگ خورشیدی در استان یزد پیش از پیک‌بار تابستان ۹۷ خبر داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده محمدحسن‌صباغزادگان، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با اشاره به این‌که مجوز احداث نیروگاه‌های خورشیدی توسط سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی (ساتبا) برای تمام ظرفیت‌های متصل به شبکه توزیع (زیر ۷ مگاوات) و شبکه فوق توزیع و انتقال (بالای ۷ مگاوات) صادر می‌شود؛ افزود: تاکنون ۴ نیروگاه بزرگ خورشیدی در استان با مجموع ظرفیت ۵٫۳۳ مگاوات احداث ‌شده است.

وی نیروگاه‌های احداث ‌شده در استان یزد را نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی نور در اشکذر، ۱۰ مگاواتی پژواک در اردکان، ۱۰ مگاواتی غدیر در مهریز و نیروگاه خورشیدی ۵٫۳ مگاوات مکسان در دهشیر ذکر کرد.

صباغزادگان با بیان این‌که این نیروگاه‌ها با مشارکت سرمایه‌گذارانی از کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، یونان احداث‌شده است؛ ابراز امیدواری کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی نیروگاه‌های در حال احداث این ظرفیت تا پایان سال جاری به بیش از ۷۰ مگاوات می‌رسد.

وی همچنین اعتبار پروانه احداث نیروگاه‌های خورشیدی صادره توسط ساتبا به مدت ۶ ماه را غیرقابل‌انتقال ذکر و تصریح کرد: تاکنون حدود ۲۰ سرمایه‌گذار در استان با ظرفیت مجموع بیش از ۲۰۰ مگاوات با سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر قرارداد خرید تضمینی ۲۰ ساله را منعقد کرده‌اند و در مرحله احداث نیروگاه خود هستند.

این مقام مسؤول در صنعت برق استان با اشاره به این‌که شرکت‌های برق استانی مسؤولیت بررسی فنی و اتصال نیروگاه‌های خورشیدی به شبکه‌های برق را به عهده‌ دارند؛ تأکیدکرد: روش اجرایی جذب سرمایه‌گذار و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی با همکاری استانداری، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و شرکت برق منطقه‌ای تهیه‌شده و کمیته نظارت و راهبری استان، پیگیر رفع مشکلات و بررسی پیشرفت نیروگاه‌های خورشیدی است.