برنامه‌ریزی همه‌جانبه برای سازگاری با کم‌آبی و کاهش آسیب‌های اجتماعی

فرماندار اصفهان در نشست کارگروه فرهنگی اجتماعی تأکید کرد برنامه‌ریزی همه‌جانبه برای سازگاری با کم‌آبی و کاهش آسیب‌های اجتماعی فرماندار اصفهان بر لزوم همکاری ادارات، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی در مدیریت مصرف بهینه آب تأکید کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده، احمدرضوانی در نشست کارگروه فرهنگی-اجتماعی و مدیریت بحران خشکسالی شهرستان اصفهان سخن می‌گفت افزود: با توجه […]

فرماندار اصفهان در نشست کارگروه فرهنگی اجتماعی تأکید کرد

برنامه‌ریزی همه‌جانبه برای سازگاری با کم‌آبی و کاهش آسیب‌های اجتماعی

فرماندار اصفهان بر لزوم همکاری ادارات، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی در مدیریت مصرف بهینه آب تأکید کرد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، احمدرضوانی در نشست کارگروه فرهنگی-اجتماعی و مدیریت بحران خشکسالی شهرستان اصفهان سخن می‌گفت افزود: با توجه به خشکسالی‌های پیاپی، کاهش منابع آبی و افزایش جمعیت، لزوم برنامه‌ریزی همه‌جانبه برای سازگاری با کم‌آبی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از خشکسالی بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

وی همچنین از اقدام شرکت آب‌وفاضلاب استان اصفهان در توزیع اقلام کاهنده مصرف تقدیر کرد و خواستار تجهیز دستگاه‌های اجرایی و اماکن عمومی به لوازم کاهنده مصرف شد.

معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفای استان اصفهان نیز گفت: هرچند سرانه مصرف شهروندان اصفهانی در ۱۰سال گذشته از ۱۸۹ به ۱۵۴لیتر در شبانه‌روز رسیده است اما برای عبور از بحران کم‌آبی باید ۳۰درصد دیگر نیز در مصارف صرفه‌جویی کرد.

رضارضایی افزود: جیره‌بندی آب، خط قرمز شرکت آب و فاضلاب است که امیدواریم با همکاری شهروندان در صرفه‌جویی و رعایت الگوی مصرف، هیچ وقت به سمت جیره‌بندی نرویم.

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای استان اصفهان دیگر سخنران نشست کارگروه فرهنگی– اجتماعی و مدیریت بحران خشکسالی شهرستان اصفهان بود که گزارشی از وضعیت منابع آبی و میزان مصرف مشترکین در کاربری‌های مختلف ارایه کرد.

سیداکبربنی‌طباء گفت: در حال‌حاضر بیش از ۴میلیون نفر از ساکنان ۵۶ شهر و ۳۰۰روستا از طرح آبرسانی اصفهان بزرگ استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به کاهش ۲۰درصدی آب تخصیص یافته به این طرح گفت: شرکت آب‌وفاضلاب استان اصفهان درصدد است با شناسایی منابع جدید آبی نظیر حفر چاه‌های جدید و اجاره چاه‌های با کیفیت موجود، آب مورد نیاز شهروندان را تهیه کند.

وی میزان بارش‌ها را در روزهای اخیر در کاهش بحران کم‌آبی مؤثر دانست و افزود: هم اکنون شرایط تأمین آب در سال‌جاری به ویژه در فصل گرم هنوز در حالت بحرانی قراردارد به‌طوری‌که برای دسترسی پایدار به آب شرب کاهش مصرف مشترکین ۵۰ شهر و۳۰۰ روستا به میزان ۳۰ درصد ضروری است.

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب‌وفاضلاب استان اصفهان با اشاره به راه‌اندازی کولر‌ها در چند روز آینده گفت: مشترکین توجه داشته باشند، که با در مدار قرار گرفتن کولرهای آبی، میزان مصرف آب این دستگاه‌ها حداقل معادل مصرف دو نفر در طول شبانه روز است پس با استفاده از سایبان کولر و پرهیز از روشن گذاشتن مداوم کولرهای آبی به نوعی مصرف آب را کنترل کنند.

وی اعلام کرد: دستگاه‌های اجرایی شهرستان اصفهان در راستای دستورالعمل استاندار پیرامون کاهش ۳۰درصدی مصرف آب نسبت به مدت مشابه سال قبل اقدام کنند.