برگزاری نخستین شورای هماهنگی روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی گیلان

برگزاری نخستین شورای هماهنگی روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی گیلان نخستین نشست شورای هماهنگی روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی استان گیلان با حضور مدیران روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی در رشت برگزار شد. به گزارش مناقصه‌مزایده در این نشست اعضای شورای هماهنگی روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی گیلان و مدیران روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی این استان به بحث و گفت‌وگو پرداختند. مرتضی عاطفی، مدیرکل […]

برگزاری نخستین شورای هماهنگی روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی گیلان

نخستین نشست شورای هماهنگی روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی استان گیلان با حضور مدیران روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی در رشت برگزار شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده در این نشست اعضای شورای هماهنگی روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی گیلان و مدیران روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی این استان به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

مرتضی عاطفی، مدیرکل روابط‌عمومی استانداری گیلان در این نشست با اشاره به این‌که نقش روابط‌عمومی‌ها نقش پررنگ در سازمان‌ها محسوب می‌شود، گفت: برای بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی جهت بهبود سطح کیفی اطلاع‌رسانی، نسبت به معرفی رابطان و روابط‌عمومی‌ها اقدامات مطلوبی انجام شده است.

عاطفی با بیان این‌که در دوره جدید شورای هماهنگی روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی استان گیلان برای ارتقای سطح کیفی روابط‌عمومی‌ها از ابزارهای مختلف و مدرن استفاده می‌شود، گفت: تلاش داریم تا با اقدامات گسترده و مطلوب شاهد توسعه توانمندیهای این مجموعه در سطح گیلان باشیم.

قاسم مصفا، مدیر روابط‌عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به این‌که مجموعه روابط‌عمومی از حساس‌ترین نقاط یک سازمان است، تأکیدکرد: شورای هماهنگی روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی استان گیلان به مدت دو سال است که در گیلان آغاز به فعالیت کرده است.

مصفا با بیان این‌که در مجموعه این شورا چند دوره تشریفات و آموزش تخصصی با حضور اساتید برجسته کشور در گیلان برگزار شده است، افزود: اصلاح اساسنامه شورای هماهنگی روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی گیلان در حال انجام است. وی با تأکید بر این‌که روابط‌عمومی مسؤولیتی پویا و فعال بوده و نیازمند آموزش و به روزرسانی است گفت : آموزش و برگزاری دوره‌های تخصصی در حوزه روابط‌عمومی اقدامی مهم و اثر‌گذار است و شورای هماهنگی روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی گیلان نیازمند برگزاری جلسات مداوم است.

امین افقی، سخنگو و مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این نشست با اشاره به این‌که استان گیلان ظرفیت‌های رسانه‌ای گسترده‌ای دارد، بیان کرد: روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با توجه به این ظرفیت‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی پیشگام باشند.

افقی با بیان این‌که استان گیلان قابلیت تشکیل «نظام رسانه‌ای» را برای نخستین بار در سطح کشور دارد، خاطر نشان کرد: توانمندی تشکیل «نظام رسانه‌ای» در مجموعه روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان گیلان به درستی وجود دارد.

وی با تأکید بر این‌که بسیاری از طرح‌ها و پروزه‌های عمرانی و اجرایی در استان گیلان از طرح‌های ملی هستند و در توسعه اقتصادی کشور نقش دارند، بیان کرد: با توجه به اهمیت این طرح‌ها باید یک پیوست رسانه‌ای مطلوب از سوی روابط‌عمومی‌ها برای طرح‌های ملی در استان گیلان ایجاد شود .

سخنگو و مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌المللی سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به این‌که گیلان به دلیل موقعیت جغرافیایی خود توانایی توسعه بین‌المللی را دارد، افزود: گسترش فعالیت روابط‌عمومی‌ها در حوزه بین‌الملل از نیازمندیهای استان گیلان محسوب می‌شود.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت نیز در این نشست با بیان این‌که نقش روابط‌عمومی‌ها در نتایج عملکرد استان حایز اهمیت است، گفت: کوچک‌سازی جایگاه روابط‌عمومی استانداری گیلان و تبدیل آن به یک معاونت زیرمجموعه دفتر استاندار از چالش‌های اساسی حوزه روابط‌عمومی در گیلان است.

فاطمه قدیمی حرفه با تأکید بر این‌که این اقدام موجب ایجاد شرایطی خاص در حوزه مجموعه روابط‌عمومی‌ها در استان گیلان شده است، گفت: مدیران روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی نبض ارتباطات استراتژیک سازمان‌ها را در دست دارند اما با نداشتن ابزار و عدم حمایت مدیران با آسیب روبه‌رو می‌شوند.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت خاطرنشان‌کرد: با تقویت شورای هماهنگی روابط‌عمومی، دستگاه‌های اجرایی استان گیلان می‌توانند از روابط‌عمومی‌ها به عنوان یک بازوی توانمند در راستای توسعه همه جانبه استان گیلان بهره‌مند شوند.