تولید کود کمپوست به روش استاتیک در کرمان

تولید کود کمپوست به روش استاتیک در کرمان سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان از تولید کود کمپوست به روش استاتیک (هوازی فعال) برای اولین بار در کشور توسط این سازمان خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شهرداری کرمان محمدرضا قربانی گفت: تاکنون بیش از ۸۰ تن کود به روش استاتیک تولید […]

تولید کود کمپوست به روش استاتیک در کرمان

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان از تولید کود کمپوست به روش استاتیک (هوازی فعال) برای اولین بار در کشور توسط این سازمان خبر داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شهرداری کرمان محمدرضا قربانی گفت: تاکنون بیش از ۸۰ تن کود به روش استاتیک تولید شده که از مزایای بالایی برخوردار است.

وی از جمله این مزایا را بوی کم‌تر در زمان تولید کود، جلوگیری از ورود شیشه به کود، نیاز به نیروی انسانی کم‌تر، کیفیت بیش‌تر نسبت به کود کمپوست به روش ویندرو، فلزات سنگین کم‌تر، شوری کم‌تر، عدم امکان رشد تخم و لارو حشرات داخل کود در حال تولید و فرایند استریل شده به دلیل دمای بالای ۶۵ درجه در تولید کود کمپوست عنوان کرد و افزود: این کود همچنین تمامی عناصر مغذی مورد نیاز گیاه را داراست.

قربانی هدف از این اقدام را افزایش بازدهی محصول و کنترل فرسایش خاک عنوان و خاطرنشان‌کرد: مصرف کود کمپوست سبب کاهش مصرف کود شیمیایی و مشکلات زیست‌محیطی می‌شود.