احداث زیرگذر شهیدسیدمصطفی‌علمدار توسط شهرداری ساری

احداث زیرگذر شهیدسیدمصطفی‌علمدار توسط شهرداری ساری زیرگذر شهیدسیدمصطفی‌علمدار توسط شهرداری ساری احداث شد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری ساری، این زیرگذر با عرض ۸متر، با قوس کلوتویید با شعاع ۷۵متری، از بلوار دفاع مقدس به سمت بلوار امام‌رضا(ع) و طول کلی ابتدای رمپ ورودی تا خروجی ۳۱۷ متر، […]

احداث زیرگذر شهیدسیدمصطفی‌علمدار توسط شهرداری ساری

زیرگذر شهیدسیدمصطفی‌علمدار توسط شهرداری ساری احداث شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری ساری، این زیرگذر با عرض ۸متر، با قوس کلوتویید با شعاع ۷۵متری، از بلوار دفاع مقدس به سمت بلوار امام‌رضا(ع) و طول کلی ابتدای رمپ ورودی تا خروجی ۳۱۷ متر، با ارتفاع مجاز ۵متری و با شیب رمپ‌های حداکثر ۸درصد طراحی گردیده است

براساس این گزارش، طرح زیرگذر دو بانده شهید سیدمصطفی‌علمدار، به منظور روان‌سازی و کاهش بار ترافیکی میدان هلال‌احمر شهر ساری طراحی شد و اجرای آن در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ کلید خورد. میدان هلال‌احمر در قسمت شرقی شهر ساری و در محل تقاطع بلوار دفاع مقدس، بلوار طالقانی و بلوار امام‌رضا(ع) واقع ‌شده و نقطه اتصال حلقه کناری شهر یعنی، محل اتصال قسمت مرکزی و جنوبی به قسمت شرقی محسوب می‌شود. طرح زیرگذر شهید سیدمصطفی‌علمدار یکی از راهکارهایی محسوب می‌شود که به کمک شرایط حاکم آمده و سعی در تسهیل وضعیت عبور و مرور بخش شرقی شهر دارد. در صورت اجرای صحیح این پروژه، رفع گره ترافیکی میدان هلال‌احمر، روان‌سازی جریان عبوری و کاهش حجم ترافیک بلوار دفاع‌مقدس به بلوار امام‌رضا(ع) از نتایج بدیهی آن خواهد بود.

این طرح در دو سطح خرد و کلان برای شهر ساری مثمر‌ثمر است؛ سطح خرد همان کاهش معضلات ترافیکی شهر است و سطح کلان در مباحث جذب توریست معنا می‌یابد. به دلیل این‌که میدان هلال‌احمر یکی از شریان‌های ورود به شرق استان محسوب می‌شود و همچنین به بوستان ملل که مقیاس عملکردی فراشهری دارد نزدیک است، می‌توان با فضاسازی مناسب محدوده و استقرار کاربری‌های سازگار، این مسیر را به مسیر مطلوب گردشگران تبدیل و از بهره اقتصادی حاصله در رونق شهر استفاده کرد.

اما آنچه در خصوص این طرح جالب توجه است، در نظر گرفتن بازه زمانی ۱۰۰روزه جهت بهره‌برداری آن است که این مهم نقش به‌سزایی در اعتمادسازی مردم نسبت به مدیریت شهری ایفا می‌کند، از سویی دیگر، از آسیب‌های روانی ناشی از دوران اجرای طرح بر اذهان عمومی می‌کاهد. به‌طور کلی می‌توان گفت، رونق و پویایی اجتماعی و اقتصادی دو دستاورد مورد انتظار از این طرح هستند.