رسانه‌ها خطاهای ترافیکی را به مردم اطلاع‌رسانی کنند

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان رسانه‌ها خطاهای ترافیکی را به مردم اطلاع‌رسانی کنند علی‌رغم این‌که فعالیت‌های متعدد و مستمری در جاده‌های استان در راستای ایمن‌سازی انجام شده است اما متأسفانه همچنان درصد سوانح و تلفات جاده‌ای استان کرمان در ردیف‌های نخست کشوری قرار دارد و یکی از دلایل آن عدم […]

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان

رسانه‌ها خطاهای ترافیکی را به مردم اطلاع‌رسانی کنند

علی‌رغم این‌که فعالیت‌های متعدد و مستمری در جاده‌های استان در راستای ایمن‌سازی انجام شده است اما متأسفانه همچنان درصد سوانح و تلفات جاده‌ای استان کرمان در ردیف‌های نخست کشوری قرار دارد و یکی از دلایل آن عدم شناخت مردم از خطاهای رانندگی است لذا از رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما در شناساندن خطاهای ترافیکی به مردم طلب یاری داریم.

به گزارش مناقصه‌مزایده، خدادادمقبلی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان این مطلب گفت: یک‌هزار نفر در سال گذشته در اثر سوانح ترافیکی کشته شده‌اند که برای هر متوفی دو میلیارد تومان هزینه ضرر و زیان برای دولت در برداشته است.

مقبلی با اشاره به این مطلب که عمده سن متوفیان ناشی از سوانح رانندگی در جاده‌های استان را افراد زیر ۳۰ سال تشکیل می‌دهند، افزود: در منطقه شرق استان به‌ واسطه باغات و مزارعی که وجود دارد عمده تردد با موتورسیکلت و وانت بار‌ها انجام می‌شود که این امر باعث شده تصادفات موتورسواران و وانت بار‌ها بیش‌تر باشد.

مقبلی خاطرنشان‌کرد: در سال ۹۶ تعداد ۷ نشست مشترک با فرمانداران و پلیس راه‌ها در محل این اداره کل داشتیم همایش‌هایی در بردسیر و زرند برگزار کردیم و همچنین در سال‌جاری در بم و شهرستان‌های شرقی آموزش‌های پنجگانه را خواهیم داشت.

وی با تأکید بر این نکته که دهداران و بخشداران با ائمه جمعه و جماعات می‌توانند تأثیر به‌سزایی در کاهش تلفات و سوانح جاده‌ای خود داشته باشند، افزود: عمده تصادفاتی که در این حوزه‌ها (بم و نرماشیر) اتفاق می‌افتد عدم اطلاعات کافی و عدم آگاهی علت اصلی خطا‌ها و تصادفات است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان عنوان‌کرد: در استان کرمان ۵۰۹ دستگاه اتوبوس و  بالای ۳۵۰۰ دستگاه سواری، کرایه بین شهری فعال هستند که در سال گذشته تنها یک مورد سانحه به علت خطای راننده صورت گرفت و حادثه دیگری در بخش ناوگان عمومی رخ نداد و علت آن هم آموزش‌هایی است که توسط این اداره کل به رانندگان حرفه‌ای داده می‌شود که این امر نیز اهمیت موضوع آموزش و فرهنگسازی را می‌رساند.

وی گفت: ۵۰ درصد زمان وقوع تصادفات بین ساعت ۱۲ ظهر تا ۸ شب می‌باشد که محور کرمان- بم با جمع ۹۱ نفر بیش‌ترین آمار تلفات را داشته است و علل وقوع تصادفات فوتی بیش‌ترین به ترتیب عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی، تخطی از سرعت و همچنین قاچاق سوخت و قاچاق افاغنه که دو عامل اصلی می‌باشد، عنوان کرد.