افزایش ۳ درصدی میزان آمادگی واحدهای نیروگاه شهید رجایی در سال جاری

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی خبر داد؛ افزایش ۳ درصدی میزان آمادگی واحدهای نیروگاه شهید رجایی در سال جاری   مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق شهیدرجایی از افزایش میزان آمادگی واحدهای این نیروگاه در ۳ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد. به گزارش مناقصه مزایده به نقل از  روابط عمومی شرکت مدیریت […]

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی خبر داد؛

افزایش ۳ درصدی میزان آمادگی واحدهای نیروگاه شهید رجایی در سال جاری

 

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق شهیدرجایی از افزایش میزان آمادگی واحدهای این نیروگاه در ۳ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد.

به گزارش مناقصه مزایده به نقل از  روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، علی فرهور مدیرعامل این شرکت در تشریح میزان آمادگی واحدهای نیروگاه گفت: هر ساله با توجه به پیش بینی افزایش مصرف برق در فصل گرم تابستان، برنامه ریزی های گسترده ای برای انجام فعالیت های مختلف تعمیراتی داریم که تمامی آن از سوی کارکنان و متخصصان این شرکت صورت می گیرد.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی با اشاره به بهبود برخی شاخص های تولید در این نیروگاه اظهار داشت: انجام تعمیرات به موقع واحدها در سال گذشته که تا اردیبهشت امسال تداوم داشت و همچنین رعایت استانداردهای بهره برداری از سوی کارکنان این شرکت، موجب بهبود شاخص های تولید شده است که بررسی وضعیت آماری این شاخص ها نشان می دهد در ۳ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته، میزان آمادگی واحدها ۳ درصد رشد داشته است که با توجه به بروز خشک سالی، کمبود آب و افزایش مصرف برق، نیروگاه شهید رجایی توانسته است به تعهد تولید خود در ۳ ماهه جاری عمل نماید.

وی در ادامه توضیحات خود افزود: طبق گزارش های دریافتی از مسئولان آب منطقه ای، امسال متاسفانه شاهد افت ۴۱ درصدی بارندگی ها در حوزه آبریز مربوط به سدهای تولید برق بوده ایم که این پدیده موجب شده تا میزان تولید انرژی نیروگاه های برق آبی با کاهش قابل توجهی نسبت به سال های گذشته روبرو شود. بنابراین آمادگی نیروگاه های حرارتی برای تولید برق در این شرایط حساس، از اهمیت فراوانی برخوردار است که خوشبختانه در نیروگاه شهید رجایی توانسته ایم با تلاش و پشتکار شبانه روزی کارکنان و اعمال روش های مطلوب در تعمیرات و بهره برداری، در ۳ ماهه اول سال جاری، شاهد افزایش تولید انرژی برق و پایداری واحدها نسبت به مدت مشابه در سال قبل باشیم. در واقع اهمیت بهبود این شاخص در این است که با توجه به افت قابل توجه تولید برق در نیروگاه های برق آبی، همچنین افزایش دمای هوا و روند رو به رشد تقاضای مصرف برق به ویژه در فصل گرم تابستان، آمادگی نیروگاه ها و  پایداری تولید انرژی، اهمیت بسیار حیاتی در تامین برق مردم عزیز دارد که خوشبختانه این موضوع نه تنها در این نیروگاه بلکه در تمامی نیروگاه های حرارتی مورد توجه جدی قرار دارد.