توسعه زنجان به واسطه فرهنگ و محور اجتماعی میسر خواهد بود

شهردار زنجان توسعه زنجان به واسطه فرهنگ و محور اجتماعی میسر خواهد بود شهردار زنجان گفت: از این پس توسعه زنجان تنها به واسطه فرهنگ و محور اجتماعی میسر خواهد بود. به گزارش مناقصه‌مزایده، مسیح‌ا… معصومی در سمپوزیوم بین‌المللی «زنجان شهر پیشرو» ضمن تقدیر از مسؤولان مؤسسه فرهنگی اکو و همه مسؤولان ارشد استان زنجان […]

شهردار زنجان

توسعه زنجان به واسطه فرهنگ و محور اجتماعی میسر خواهد بود

شهردار زنجان گفت: از این پس توسعه زنجان تنها به واسطه فرهنگ و محور اجتماعی میسر خواهد بود.

به گزارش مناقصه‌مزایده، مسیح‌ا… معصومی در سمپوزیوم بین‌المللی «زنجان شهر پیشرو» ضمن تقدیر از مسؤولان مؤسسه فرهنگی اکو و همه مسؤولان ارشد استان زنجان افزود: یکی از مسایلی که بسیاری از استان‌ها و کشور‌ها بر آن تأکید دارند تا در رقابت پیشی بگیرند؛ بحث توسعه و آبادانی است. اخیراً توسعه پایدار نیز به موارد مذکور اضافه شده و در سخنرانی‌ها و گفته‌ها به آن توجه می‌شود.

وی با بیان این‌که توسعه پایدار بر مفاهیم متعددی استوار است، ادامه‌داد: از جمله فرهنگی و محور اجتماعی که اغلب بر این دو غفلت می‌شود و اگر این روند ادامه پیدا کند در نهایت همچون کشورهایی که بی‌توجهی کرده‌اند به نقطه پشیمانی می‌رسیم.

معصومی اضافه‌کرد: اگر اعتقاد داریم که توسعه یک استان باید ماندگار و پایدار باشد و برای نسل آینده ثابت نام باقی بماند باید توسعه بر بستر فرهنگ آن منطقه مبتنی باشد و استان به رشد و بالندگی راه یابد.

وی اظهارکرد: شاید سؤال شود مؤسسه فرهنگی اکو و توسعه و محل برگزاری اکو چه ارتباطی به هم دارند؟ باید بگویم بسیاری که در این مراسم حضور دارند به دنبال توسعه هستند. بسیاری از کشورهای دنیا به ظاهر پیشرفت کرده‌اند اما با نظرسنجی از مردم شبیه طبل توخالی نمودار می‌شوند و در نهایت خمیر مایه اجتماعی ندارد. اگر می‌خواهیم تجارب تلخ را تکرار نکنیم باید هر توسعه و تعاریف را در بستر فرهنگی ایجاد کنیم.

معصومی با بیان این‌که ابتدا باید فرهنگ و شرایط قومی و محلی شناخته شود که در سطح کشور و دنیا مطرح است، ‌افزود: اکنون و در ایام خاصی از سال مراسم عزاداری امام‌حسین(ع) در زنجان متبلور شده و همه نگاه‌ها بر این مجموعه منعطف می‌شود. پس باید به نکات مثبت فرهنگی استان توجه ویژه‌ای شود.

استاندار زنجان نیز با بیان این‌که از شهردار زنجان به خاطر زحماتش در کسب عنوان شهر پیشرو برای زنجان تشکر می‌کنم، گفت: به‌عنوان شهروند افتخاری از شهر و استان اعلام می‌کنم که به درستی شهر زنجان به عنوان شهر پیشرو انتخاب شده است.

اسدا… درویش امیری در ادامه مراسم سمپوزیوم بین‌المللی «زنجان شهر پیشرو» با اشاره به این‌که علاقه‌مندم به عنوان شهروند افتخاری از شهر و استان بگویم که به درستی شهر زنجان به عنوان شهر پیشرو انتخاب شده است.

وی ‌ادامه داد: مردم استان زنجان در بسیاری از زمینه‌ها ثابت کرده‌اند پیشرو هستند. تاریخ در مقاطع مختلف نقش برجسته زنجان را نشان می‌دهد برای مثال در دوران نهضت مشروطه و کرسی فقه و دیگر موارد نقش به‌سزایی برخوردار است.

معاون اقتصادی رییس‌جمهور گفت: استان زنجان باید با همه داشته‌های خود مورد توجه قرار گرفته و معرفی شود.

محمد نهاوندیان در خاتمه مراسم سمپوزیوم بین‌المللی «زنجان شهر پیشرو با تقدیر از شهردار زنجان به‌خاطر سمپوزیوم بین‌المللی «زنجان شهر پیشرو» اظهارکرد: شرایط ایجاد شده برای مطرح شدن زنجان در این سطح فرصت قابل توجهی برای توسعه همه جانبه است.

نهاوندیان با بیان این‌که اکنون زنجان با ابتکارات اجتماعی در کشور شناخته شده است، اظهارکرد: وجود گل مهرانه برای بسیار از استان‌های کشور در امور خیریه الگو به شمار می‌رود.

وی تأکیدکرد: زنجان باید با همه داشته‌های خود مورد توجه قرار گرفته و معرفی شود.