برگزاری دوره آموزشی مهارت زندگی در نیروگاه نکا

برگزاری دوره آموزشی مهارت زندگی در نیروگاه نکا به منظور آشناسازی کارکنان با آسیب‌های اجتماعی و راهکارهای تحکیم بنیان خانواده، دوره آموزشی مهارت زندگی در نیروگاه شهیدسلیمی نکا برگزار شد.  به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی نیروگاه نکا در این دوره آموزشی که با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نکا اجرا […]

برگزاری دوره آموزشی مهارت زندگی در نیروگاه نکا

به منظور آشناسازی کارکنان با آسیب‌های اجتماعی و راهکارهای تحکیم بنیان خانواده، دوره آموزشی مهارت زندگی در نیروگاه شهیدسلیمی نکا برگزار شد.

 به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی نیروگاه نکا در این دوره آموزشی که با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نکا اجرا شد، ابتدا معاون مالی و پشتیبانی شرکت مدیریت تولید برق نکا در سخنانی ضمن مفید و مؤثر دانستن نتایج آموزش و آگاهی‌بخشی در تثبیت رفتارهای بهنجار و اصلاح رفتارهای خطرآفرین، بر ضرورت و لزوم حفظ سرمایه انسانی به عنوان ارزشمند‌ترین سرمایه سازمان تأکید کرد.

 فرهاد کریمی با اشاره به روش‌های رایج ایجاد تغییر رفتار گفت: صاحبنظران علوم رفتاری برای ایجاد تغییر رفتار از دو روش اجباری و روش آموزشی و آگاهی‌بخشی استفاده می‌کنند که روش دوم به مراتب شیوه‌ای پرکاربردتر و مؤثرتر از شیوه اجباری است.

 سپس رییس اداره بهزیستی شهرستان نکا مسایل اجتماعی را از مباحث اصلی و مهم کشور دانست و افزود: در یک دسته‌بندی کلی مردم یک جامعه به طبقات پایین، متوسط و بالا و هر یک به لایه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که در این بین به‌ دلیل سرعت گردش اطلاعات و افزایش ضریب نفوذ فضای مجازی، مشکلات عدیده‌ای در لایه‌های زیرین جامعه به وجود آمده است.

 اخوان ضمن تأکید بر حساسیت و تلاش همگان برای فائق آمدن بر معضلات اجتماعی گفت: مسایل اجتماعی از قبیل: اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، فقر، گسست نسلی، کودکان فراری و خیابانی و… مبتلابه همه مردم جامعه است و همگان باید خود را در قبال این مشکلات مسؤول بدانند و برای ریشه‌کنی آن تلاش کنند.

 در ادامه رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نکا از سلامتی به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه انسان یاد کرد و گفت: تغییر سبک زندگی، تغذیه نامناسب و اعتیاد، تمام ابعاد سلامتی را دستخوش تغییر کرده و در این زمینه با چالش جدی مواجه هستیم.

 خانجانی در ادامه با تأکید بر خود مراقبتی برای مصون ماندن از ابتلا به بیماری، افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد که سرعت رشد بیماری در سنین مختلف بسیار بالاست و با این روند افزایشی در چند سال آینده امکانات پزشکی کشور پاسخگوی حجم بالای تقاضای درمانی نخواهد بود.