ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم جاده‌ها عامل مهم در بروز سوانح جاده‌ای

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان اعلام کرد   ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم جاده‌ها عامل مهم در بروز سوانح جاده‌ای مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌کرمان گفت: ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌ها از مهم‌ترین عوامل تأثیر‌گذار در بروز سوانح و تلفات انسانی حاصل از تصادفات رانندگی محسوب می‌شود. به گزارش مناقصه مزایده […]

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان اعلام کرد  

ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم جاده‌ها عامل مهم در بروز سوانح جاده‌ای

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌کرمان گفت: ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌ها از مهم‌ترین عوامل تأثیر‌گذار در بروز سوانح و تلفات انسانی حاصل از تصادفات رانندگی محسوب می‌شود.

به گزارش مناقصه مزایده ،سیدعلی‌حاج سیدعلیخانی افزود : هرگونه ساخت‌وساز در حریم ۱۰۰متری جاده‌ها ممنوع بوده و منوط به اخذ مجوز از اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان‌کرمان است.

سیدحاج‌علیخانی با بیان این‌که محدودیت اراضی برای توسعه و تعریض محور‌ها از عوامل رکود توسعه در شهر‌هاست، افزود: حفظ و نگهداری از راه‌ها و ابنیه‌های موجود از وظایف ذاتی راهداری می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: مقابله با تجاوز به حریم راه‌ها از و ظایف متولیان راه‌هاست و با توجه به اهمیت این موضوع در بروز سوانح جاده‌ای، بلافاصله بعد از مشاهده شدن یا گزارش ساخت‌وسازهای غیرمجاز، این اداره کل با جدیت نسبت به تخریب بنا‌ها اقدام می‌کند.

حاج‌سیدعلی‌خانی اظهارداشت: درصورت مشاهده تخلفات مذکور با استناد به ماده۱۷ قانون اصلاح ایمنی راه‌ها مصوب ۱۳۷۹، این اداره کل به کمک دستگاه‌های عملیاتی و اجرایی و با استفاده از ادوات مکانیکی و راهداری، این ساخت‌وسازهای غیرمجاز را تخریب می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان‌کرمان ضمن هشدار به کلیه افراد متخلف و فرصت‌طلبی که به هر نحوی در صدد تصرف و تجاوز به حریم راه‌ها هستند اظهار داشت: این اداره کل ضمن تعامل با کلیه ادارات و دستگاه‌های دولتی ذی‌ربط با جدیت با هرگونه قانون‌گریزی و قانونشکنی مقابله می‌کند و این گونه تصرفات و ساخت‌وساز‌ها در هر مرحله‌ای که باشند قطعاً تخریب می‌گردند چرا که تجاوز به حریم راه‌ها تجاوز به حقوق و حریم عموم مردم است.