طرح «پایتخت کتاب ایران»، گامی مؤثر در جهت استمرار طرح‌های کتاب و کتابخوانی

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان یزد طرح «پایتخت کتاب ایران»، گامی مؤثر در جهت استمرار طرح‌های کتاب و کتابخوانی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان یزد با اشاره به تعامل با دستگاه‌های مختلف گفت: طرح «پایتخت کتاب ایران»، گامی مؤثر در جهت استمرار طرح‌های کتاب و کتابخوانی در استان یزد […]

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان یزد

طرح «پایتخت کتاب ایران»، گامی مؤثر در جهت استمرار طرح‌های کتاب و کتابخوانی

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان یزد با اشاره به تعامل با دستگاه‌های مختلف گفت: طرح «پایتخت کتاب ایران»، گامی مؤثر در جهت استمرار طرح‌های کتاب و کتابخوانی در استان یزد است.

 به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده از یزد، سیدخلف‌حوتی‌نژاد، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد‌اسلامی استان یزد در نشست « پایتخت کتاب ایران» یزد با مدیر امور فرهنگی اجتماعی دانشگاه یزد گفت: خلاً امروز ما در جامعه، حلقه مفقوده بین فرهنگ و آموزش‌عالی است به نحوی که سندهای تنظیم شده ما کم‌تر به بحث آموزش‌عالی توجه دارند و در مقابل نیز دانشگاه‌ها کم‌تر به مباحث فرهنگی جامعه توجه دارند.

وی افزود: طرح «پایتخت کتاب ایران» به مدت ۴ سال است که در سطح کشور برگزار می‌شود و استان یزد نیز در این دوره حضور فعال داشته است به نحوی که در مراحل نهایی نیز حضور پیدا کرده است اما امیدواریم امسال با برنامه‌ریزی‌ها بتواند عنوان «پایتخت کتاب ایران» را به خود اختصاص دهد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: سال گذشته استان یزد به عنوان «شهرخلاق» کتابخوانی معرفی شد اما هدف ما در استمرار این حضور، فرهنگ‌سازی در زمینه ترویج کتابخوانی است.

حوتی‌نژاد ادامه داد: امسال نیز سعی داریم با حضور فعال در دانشگاه‌ها به گونه‌ای مراکز آموزش‌عالی را در این طرح فرهنگی دخیل کرده و از ظرفیت‌های آنها در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی استفاده کنیم.

وی بیان کرد: دانشگاه‌های می‌توانند با تقویت و ترویج و ایجاد فرهنگ نوین در زمینه کتابخوانی گام‌های اساسی ‌بردارند و لازمه آن نیز توجه به مراکز آموزش‌عالی و حضور نخبگان است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان یزد گفت: ما می‌توانیم مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را در شوراهای دانشگاهی مورد بررسی قرار دهیم و از این شورا به عنوان ارکان اصلی پایتخت کتاب نیز استفاده کنیم.