اعلام جزییات استفاده آجر در نمای ساختمان‌ها قزوین

  اعلام جزییات استفاده آجر در نمای ساختمان‌ها قزوین مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به لزوم استفاده از آجر در نمای ساختمان‌ها با توجه به مصوبه کمیسیون ماده ۵، مشخصات آنرا اعلام کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، […]

 

اعلام جزییات استفاده آجر در نمای ساختمان‌ها قزوین

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به لزوم استفاده از آجر در نمای ساختمان‌ها با توجه به مصوبه کمیسیون ماده ۵، مشخصات آنرا اعلام کرد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محسن اسماعیلی در این رابطه گفت: در نماهای شهری استفاده از آجر در نمای ساختمان‌های مسکونی مطابق مفاد دستورالعمل مجاز است.

وی در خصوص رنگ آجر مورد نظر عنوان کرد: تنها استفاده از رنگ‌های روشن کرم، بژ، قهوه‌ای (تنالیته‌های این رنگ‌ها) به عنوان رنگ غالب در نمای ساختمان‌ها مجاز بوده و استفاده از رنگ‌های متضاد درنما ممنوع است.

اسماعیلی در ادامه اضافه‌کرد: استفاده از انواع آجر‌های نما شامل آجر سنتی و ماشینی در تنالیته‌های معرفی شده در دستورالعمل مجاز می‌باشد.

اسماعیلی همچنین گفت: دستورالعمل اجرایی نما و منظر شهری قزوین که توسط دبیرخانه کمیته ارتقای کیفی سیما و منظر، تهیه و تدوین شده، در کمیسیون ماده ۵ شهر قزوین نیز به تصویب رسیده و اجرای آن الزامی است.