۱۸۷۹،صرفه‌جویی در مصرف برق بهترین مصداق اقتصاد مقاومتی است

صرفه‌جویی در مصرف برق بهترین مصداق اقتصاد مقاومتی است مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان چهارمحال بختیاری گفت: در جمع فرماندهان پایگاه‌های بسیج مقاومت دستگاه‌ها و ادارات استان صرفه‌جویی در مصرف برق را بهترین مصداق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد. به گزارش مناقصه مزایده به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان چهارمحال و […]

صرفه‌جویی در مصرف برق بهترین مصداق اقتصاد مقاومتی است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان چهارمحال بختیاری گفت: در جمع فرماندهان پایگاه‌های بسیج مقاومت دستگاه‌ها و ادارات استان صرفه‌جویی در مصرف برق را بهترین مصداق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

به گزارش مناقصه مزایده به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان چهارمحال و بختیاری، هاشمی گفت: از آن‌جا که تولید برق توسط نیروگاه‌های آبی، حرارتی، سیکلی ترکیبی، بادی، خورشیدی و… صورت می‌گیرد و روند توزیع انرژی بستگی به فعالیت نیروگاه‌ها دارد هرچه مصرف برق بالاتر باشد تولیدات نیروگاه‌ها هم باید افزایش یابد و این در فصل تابستان دوچندان خواهد شد.

هاشمی افزود: با کاهش مصرف برق میزان کمتری آب از پشت سد‌ها آزادسازی شده، استفاده از ذخایر سوختی کاهش یافته، هزینه‌ها پایین آمده و ذخایر و منابع کشور حفظ می‌شود و این صرفه‌جویی در مصرف برق و حفظ منابع و ذخایر و سرمایه‌های کشور همان اقدام و عمل در خصوص اقتصاد مقاومتی که بهترین مصداق برای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که وزارت نیرو در بحث اقتصاد مقاومتی چند سالی است که کار را شروع کرده گفت: از آن‌جا که بسیج پتانسیل‌های بسیار خوبی برای مشارکت و همکاری در همه موارد جهادی دارد یکی از سیاست‌های وزارت نیرو استفاده از ظرفیت بسیج در توسعه و نوسازی، بهینه‌سازی و مدیریت مصرف برق بوده است.

سید روزبه هاشمی‌دهکردی استفاده از لامپ‌های با کیفیت LED را به دلیل این‌که محصول تولیدات داخلی است باصرفه و اقتصادی‌تر عنوان کرد و به همه نمایندگان دستگاه‌ها و ادارات توصیه کرد از لامپ‌های LED استفاده کنند.

هاشمی با بیان این‌که دستگاه‌های سرمایشی که از مبادی غیرقانونی وارد کشور می‌شود به دلیل غیراستاندارد بودن و نداشتن برچسب انرژی مصرف انرژی بالایی دارند به دستگاه‌ها و ادارات توصیه کرد از این دستگاه‌های سرمایشی به خاطر ارزان‌تر بودن استفاده نکنند.

یادآوری می‌شود در پایان کارگاه مدیریت مصرف در دیدگاه کلان صنعت برق در خصوص بهینه‌سازی مصرف انرژی برق برگزار شد.

این نشست با حضور مسؤول سازمان بسیج کارمندان استان و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مقاومت دستگاه‌ها و ادارات به میزبانی پایگاه مقاومت بسیج شرکت توزیع نیروی برق استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.