اصلاح نواقص زیرساختی شهر اراک کلید می‌خورد

شهردار کلانشهر اراک اصلاح نواقص زیرساختی شهر اراک کلید می‌خورد شهردار اراک گفت: شناسایی و اصلاح نواقص زیرساختی و فنی کلانشهر اراک از برنامه‌های اولویت دار امسال مدیریت شهری است و راهبردهای عملیاتی در این حوزه کلید می‌خورد. محمدکریم شفیعی افزود: کلانشهر اراک در حوزه تاسیسات جمع‌آوری فاضلاب، مسیل‌ها و آبراهه‌ها، مهندسی برخی معابر و […]

شهردار کلانشهر اراک

اصلاح نواقص زیرساختی شهر اراک کلید می‌خورد

شهردار اراک گفت: شناسایی و اصلاح نواقص زیرساختی و فنی کلانشهر اراک از برنامه‌های اولویت دار امسال مدیریت شهری است و راهبردهای عملیاتی در این حوزه کلید می‌خورد.

محمدکریم شفیعی افزود: کلانشهر اراک در حوزه تاسیسات جمع‌آوری فاضلاب، مسیل‌ها و آبراهه‌ها، مهندسی برخی معابر و سازه‌ها با نواقصی همراه است که شناسایی این مشکلات و تعریف راهبردهایی برای بی‌خطرسازی و رفع ایراد‌ها با جدیت پی گرفته می‌شود.

وی توضیح داد: یکی از برنامه‌های مهم این شهرداری بررسی شرایط هدایت رواناب‌ها در شرایط بارندگی است و به تمامی مدیران مناطق شهرداری تکلیف شده که کانون‌های مستعد خطر آبگرفتگی و نواقص در مسیر آبراهه‌ها را شناسایی کنند و با تحلیل کارشناسی برای طرح در کمیته رفع نواقص ارایه دهند.

شهردار اراک خاطرنشان کرد: این کلانشهر در زیرساخت فنی و علایم برخی از معابر و مسیر‌ها مشکلاتی دارد که آن را به نقطه حادثه‌خیز ترافیکی تبدیل کرده و در این راستا نیز قرار است امسال تمامی این اشکالات با همراهی پلیس راهور شناسایی شود و به تدریج در رفع ایراد‌ها تلاش شود.

شفیعی عنوان کرد: رودخانه فصلی که از داخل حریم مسکونی شهر اراک می‌گذرد بستر هدایت رواناب‌های سرگردان است که بر اساس طرح تفصیلی، تعریف استانداردی برای آن شده است و با ارزیابی شرایط فعلی تلاش خواهد شد در نقاطی که عرض مناسب آن در توسعه شهری آسیب دیده با عمق بخشی بستر نواقص اصلاح شود و ایمن‌سازی مؤثر در این راستا صورت گیرد.

وی یادآور شد: تلاش شهرداری اراک بر این است که در برنامه کوتاه مدت شرایط قابل قبولی در مدیریت سیلاب و ترافیک شهری اراک ایجاد شود.

شهردار اراک عنوان کرد: کارخانه آسفالت شهرداری اراک با مشکلاتی روبرو است و احیا و راه‌اندازی فعالیت آن به ۱۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد اما برای ترمیم نواقص روکش خیابان‌های این کلانشهر در سال جاری با سازمان همیاری شهرداری به منظور پاسخگویی به مطالبات مردمی مذاکره می‌شود.