ضرورت توجه مضاعف به راهداری و حمل‌ونقل در شهرستان رشت

ضرورت توجه مضاعف به راهداری و حمل‌ونقل در شهرستان رشت فرماندار شهرستان رشت، گفت : بحث راه و راهداری به ویژه در شهرستان رشت از سه منظر حائزاهمیت است. اول ارائه خدمات رفاهی به مردم، دوم کمک به رونق تولید، حمل‌ونقل آسان و رونق اقتصاد و سوم تسهیل در استفاده از ظرفیت‌های گردشگری به نفع […]

ضرورت توجه مضاعف به راهداری و حمل‌ونقل در شهرستان رشت

فرماندار شهرستان رشت، گفت : بحث راه و راهداری به ویژه در شهرستان رشت از سه منظر حائزاهمیت است. اول ارائه خدمات رفاهی به مردم، دوم کمک به رونق تولید، حمل‌ونقل آسان و رونق اقتصاد و سوم تسهیل در استفاده از ظرفیت‌های گردشگری به نفع اقتصاد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، میرشمس مومنی‌زاده در جلسه ملاقات مردمی با اشاره به گردشگرپذیر بودن استان گیلان و شهرستان رشت اظهار داشت: شهرستان ما هر ساله در فصل بهار و تابستان میزبان مسافران بسیار زیادی از سراسر کشور است و در سال‌های اخیر میزان سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی در این خطه از کشور نیز افزایش یافته است که این مسأله ضرورت توجه به امر راه و راهداری و حمل‌ونقل را مضاعف می‌سازد و افتتاح خط راه‌آهن قزوین به رشت نیز براین اهمیت می‌افزاید. مؤمنی‌زاده درخصوص تقلیل حریم کمربندی خمام بیان کرد: تقلیل حریم این کمربندی سبب کمک به اشتغال رونق اقتصادی، توسعه شهرسازی و افزایش خدمات رفاهی به شهروندان خواهد شد.وی همچنین افزود: اصلاح هندسی و جانمایی میادین نیز باید پیگیری شود زیرا در تسهیل عبور و مرور و پیشگیری از تصادفات و کاهش تلفات انسانی بسیار مؤثر است. مؤمنی‌زاده با اشاره به لزوم ساخت پل عابر پیاده در کنار گذر خمام، اظهار داشت: از مهم‌ترین خدماتی که در بخش حمل‌ونقل و ترافیک باید به مردم ارائه شود، کاهش تلفات انسانی ناشی از تصادفات است که نوعی تأمین امنیت شهروندان محسوب می‌شود.