آموزش‌های مهارتی، منجر به اشتغال شود

فرماندار رشت خواستار شد  آموزش‌های مهارتی، منجر به اشتغال شود فرماندار شهرستان رشت گفت: آموزش‌ها بایستی منجر به اشتغال و افزایش درآمد عمومی مردم شود و در نهایت در مسیر توسعه اقتصادی حرکت کنیم در غیر این‌صورت به اهداف مهارت‌آموزی دست نمی‌یابیم. به گزارش مناقصه‌مزایده، میرشمس مومنی‌زاده در جلسه شورای مهارتی شهرستان رشت در فرمانداری […]

فرماندار رشت خواستار شد

 آموزش‌های مهارتی، منجر به اشتغال شود

فرماندار شهرستان رشت گفت: آموزش‌ها بایستی منجر به اشتغال و افزایش درآمد عمومی مردم شود و در نهایت در مسیر توسعه اقتصادی حرکت کنیم در غیر اینصورت به اهداف مهارت‌آموزی دست نمی‌یابیم.

به گزارش مناقصه‌مزایده، میرشمس مومنی‌زاده در جلسه شورای مهارتی شهرستان رشت در فرمانداری با اشاره به نقش مهم آموزش‌های مهارتی در اشتغال، معیشت و توسعه اقتصادی گفت: این آموزش‌ها در کشور ما با توجه به اینکه پرداختن به مسائل معیشتی اولویت اصلی نظام است از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی اظهار داشت: لازم است تا با به‌کار‌گیری چند مقوله از جمله خردجمعی، نیازسنجی، امکان‌سنجی، آموزش، استفاده از تسهیلات اشتغالزایی و دستیابی به توسعه اقتصادی را در کنار هم به صورت یک زنجیره قرار دهیم و با تلاش و پیگیری شورای مهارتی از این ظرفیت برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت استفاده کنیم.

فرماندار رشت خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در شهرستان نرخ بیکاری بالایی داریم موضوع مهارت‌آموزی بسیار مهم است و تمامی دهیاران، بخشداران و شهرداران بایستی از ظرفیت‌های موجود برای آموزش مهارت ایجاد اشتغال و بهبود درآمد بهره گیرند.

وی در خاتمه سخنانش با تأکید بر اینکه جلسه‌های مختلف از جمله اشتغال و کارگروه رفع موانع تولید بایستی منجر به خروجی و رفع مشکلات باشد، خاطرنشان کرد: مسؤولان مربوطه در شهرستان رشت بایستی اشراف کافی بر امور مربوط به حوزه‌شان را داشته باشند و سرکشی از واحدهای تولیدی، صنعتی و حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران را مورد توجه قرار دهند.

در جلسه شورای مهارتی شهرستان رشت تفاهم‌نامه همکاری فرمانداری رشت و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان به امضای میرشمس مومنی‌زاده، فرماندار و محمد حسینی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان رسید، این تفاهم‌نامه با موضوع همکاری مشترک در راه‌اندازی خانه‌های کارآفرینی و مهارت در موضوعات مختلف شامل کشاورزی، صنایع‌دستی، گردشگری، صنایع غذایی، خوراک و… با هدف توسعه منابع درآمدی روستاییان شهرستان رشت از طریق ارتقای مهارت، توانمندی و ایجاد زمینه‌های حمایتی در بخش تولید و فروش به امضا رسید.