ارائه خدمات به شهروندان متناسب با توان بالقوه و بالفعل مسؤولان باشد

فرماندار رشت ارائه خدمات به شهروندان متناسب با توان بالقوه و بالفعل مسؤولان باشد پیگیری تخلیه سایت زباله سراوان، با تشکیل جلسه کارگروه ویژه پسماند شهرستان رشت و سراوان، با حضور فرماندار، معاون سیاسی فرماندار، شهردار و جمعی دیگر از مدیران و مسؤولان استانی و شهری برگزار شد. به گزارش مناقصه‌مزایده در این جلسه میرشمس […]

فرماندار رشت

ارائه خدمات به شهروندان متناسب با توان بالقوه و بالفعل مسؤولان باشد

پیگیری تخلیه سایت زباله سراوان، با تشکیل جلسه کارگروه ویژه پسماند شهرستان رشت و سراوان، با حضور فرماندار، معاون سیاسی فرماندار، شهردار و جمعی دیگر از مدیران و مسؤولان استانی و شهری برگزار شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده در این جلسه میرشمس مؤمنی‌زاده، فرماندار رشت پس از ارائه گزارش‌های شهرداری رشت و ادارات مرتبط ضمن قدردانی از تلاش‌های تیم اجرایی شهرداری رشت که نتیجه و خروجی فعالیت‌های آن در این بازه‌زمانی کوتاه هم قابل رؤیت است، گفت: ما به عنوان مسؤولان شهری باید قول‌هایی در راستای ارائه خدمات به شهروندان بدهیم که متناسب با توان بالقوه و بالفعل ما باشد، در این شرایط مردم به اندازه توان و پتانسیل‌های موجود از ما انتظار دارند و مشاهده عملکردهای مختلف برایشان ملموس‌تر خواهد بود.

مؤمنی‌زاده همچنین در ادامه بر تفکیک زباله از مبدأ و انشعاب برق تصفیه‌خانه نیز تأکید کرد و بیان داشت: حل مشکل سراوان اولویت استانی است و چرخه اداری امور نباید باعث ایجاد اختلال و وقفه در پیشرفت کار شود.

ناصر حاج‌محمدی، شهردار رشت نیز در این جلسه درخصوص ارائه برنامه‌های اجرایی در زمینه ساماندهی و تخلیه سایت زباله سراوان گفت: در حال‌حاضر به صورت همزمان در حال پیگیری ۱۴موضوع در این راستا اعم از تأمین اعتبار، ساخت‌وساز، مشاوره و سایر موارد هستیم. وی با اشاره به تلاش شهرداری رشت در زمینه راه‌اندازی سایت زباله‌سوز سراوان و اهمیت خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به شهروندان افزود: در حال‌حاضر شهرداری رشت ۱۲۱ میلیارد تومان از دستگاه‌های اجرایی طلبکار است که با توجه به عدم دریافت مطالبات از ارگان‌های گوناگون و درآمد بسیار اندک، و بدهکاری‌های بسیار شهرداری سبب کُندی در روند اجرا و یا توقف پروژه‌های شهرداری شده است.

وی تأکید کرد: در طول ۴۰ سال گذشته مشکلات بسیاری درخصوص زباله سراوان پدید آمده که در طول مدت زمان کوتاه قابل حل نخواهد بود. روند ایجاد سایت تخلیه سراوان رضایت‌بخش است و استانداری در زمینه تأمین منابع مورد نیاز پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد که در این خصوص با دستگاه‌های اجرایی دیگر و ارگان‌های متولی مربوطه نظیر دادستانی و منابع طبیعی در زمینه تملک زمین مربوطه نیز هماهنگی‌های لازم صورت پذیرفته است.