برگزاری سی و پنجمین جلسه شورای راهبری طرح توربین ملی

برگزاری سی و پنجمین جلسه شورای راهبری طرح توربین ملی       سی‌وپنجمین جلسه شورای راهبردی طرح توربین ملی در جوار اولین توربین ملی کشور در منطقه دو عملیات برگزار شد. در این جلسه؛ مجتبی‌شیخ‌بهایی، معاون امور مهندسی و بهره‌برداری شرکت ملی گاز و رییس شورای راهبری طرح توربین ملی، پاک‌سرشت، مدیر پژوهش و فن‌آوری شرکت […]

برگزاری سی و پنجمین جلسه شورای راهبری طرح توربین ملی 

     سی‌وپنجمین جلسه شورای راهبردی طرح توربین ملی در جوار اولین توربین ملی کشور در منطقه دو عملیات برگزار شد. در این جلسه؛ مجتبی‌شیخ‌بهایی، معاون امور مهندسی و بهره‌برداری شرکت ملی گاز و رییس شورای راهبری طرح توربین ملی، پاک‌سرشت، مدیر پژوهش و فن‌آوری شرکت ملی گاز، رحیمی، مجری طرح تأسیسات تقویت فشار گاز، مرآتی، قنواتی معاون مهندسی در امور ایستگاه‌های شرکت انتقال گاز ایران، مهتدی، مدیرعامل و عضو هیأت مدیره گروه شرکت‌های توربو کمپرسور نفت (OTC)، خالدی، مدیرعامل شرکت توربوتک، اساتید دانشگاه علم و صنعت و سایر اعضای شورای راهبری طرح مذکور حضور داشتند.

به گزارش مناقصه‌مزایده، اعضای شورای راهبری در همان ابتدای ورود به مجتمع، از اولین توربین ملی در حال بهره‌برداری بازدید کردند. در این رابطه صابری، رییس مجتمع تأسیسات تقویت فشار گاز دهق توضیحات مبسوطی در خصوص شاخصه‌های فنی و چگونگی عملکرد از شروع استارت توربین تا کنون ارایه نمود.

پس از بازدید از توربین ملی، جلسه شورای راهبری با تلاوت قرآن، پخش کلیپ منطقه و خیرمقدم‌گویی، توکلی، مدیر منطقه دو عملیات انتقال گاز آغاز شد. توکلی ضمن اشاره به نحوه مناسب و مطلوب بهره‌برداری از توربین ملی و انجام پایشهای مستمر و مقایسه و تجزیه و تحلیل اطلاعات توسط منطقه از کلیه دست‌اندرکاران این طرح عظیم تشکر و قدر دانی نموده و ساخت توربین ملی با بهره‌گیری از دانش بومی و توان داخلی را از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل دانست.

در ادامه شیخ‌بهایی، معاون امور مهندسی و بهره‌برداری شرکت ملی گاز ایران، گفت: راهبری و بهره‌برداری از اولین توربین ملی ۲۵ مگاوات با نشانی ملی IGT 25 بیانگر از حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه شرکت ملی گاز ایران و واحدهای دانشگاهی و شرکت‌های خصوصی است.

پاک‌سرشت، مدیر پژوهش و فن‌آوری شرکت ملی گاز ایران در این جلسه با اشاره به این‌که طرح توربین ساخت داخل همراه با توسعه دانش فنی به نتایج بسیار خوبی رسیده و هم اکنون شاهد بهره‌برداری با کیفیت مطلوب از توربین فوق هستیم، اشاره داشت : طرح فوق در سال ۱۳۹۴ موفق به کسب رتبه اول پژوهش‌های کاربردی در بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی شد.

قنواتی، معاون مهندسی در امور ایستگاه‌ها که به نمایندگی از سوی مهندس طاهری مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در این جلسه حضور داشت، مراتب تقدیر و تشکر و قدر دانی خود را از کارکنان منطقه دو عملیات انتقال گاز به ویژه کارکنان مجتمع تأسیسات تقویت فشار گاز دهق که در طول بیش از ۳۰۰۰ ساعت کارکرد توربین ملی را به صورت ویژه مورد پایش و بررسی همه جانبه قراردادند تشکر و قدردانی نمود.

همچنین بقیه اعضای شورا در اثنای جلسه، موارد مرتبط با موضوع را مطرح و تصمیمات لازم برای ارتقا و بهبود اقدامات اتخاذ شد.

 

 در خاتمه جلسه توکلی، قنواتی و کورش صابری هر کدام به صورت جداگانه لوح تقدیر با امضای عراقی، معاون وزیر نفت در امور گاز و مدیرعامل شرکت ملی گازایران، همچنین محمدرضامقدم، معاون پژوهش و فن‌آوری و سرپرست معاونت مهندسی وزارت نفت، دریافت کردند.