خط لوله جدید انتقال نفت، جایگزین خط آسیب دیده از سیلاب رودخانه دز شد

خط لوله جدید انتقال نفت، جایگزین خط آسیب دیده از سیلاب رودخانه دز شد با همت و تلاش پرسنل اداره تعمیرات خط لوله و همکاری سایر ادارات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان عملیات احداث خط لوله جدید انتقال نفت بر روی رودخانه دز و تعویض آن با خط لوله آسیب دیده از سیلاب در […]

خط لوله جدید انتقال نفت، جایگزین خط آسیب دیده از سیلاب رودخانه دز شد

با همت و تلاش پرسنل اداره تعمیرات خط لوله و همکاری سایر ادارات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان عملیات احداث خط لوله جدید انتقال نفت بر روی رودخانه دز و تعویض آن با خط لوله آسیب دیده از سیلاب در کم‌‌ترین زمان ممکن به اتمام رسید.

به گزارش مناقصه مزایده، رییس اداره تعمیرات خطوط لوله این شرکت با اعلام این خبر اظهار داشت: خط لوله مذکور که نفت واحدهای بهره‌برداری شمال غرب این شرکت را به اهواز منتقل می‌کند به دلیل سیلاب ۲۵ فروردین ماه امسال دچار آسیب دیدگی جدی شد.

داوودکیانی افزود: در آن زمان علی‌رغم حجم بالا و شدت جریان و خروشان بودن آب عبوری از رودخانه دز، پرسنل این اداره با همکاری و تلاش سایر ادارات در کوتاه‌‌‌ترین زمان ممکن در محل حادثه حاضر شدند و عملیات ترمیم موقت نقاط آسیب‌دیده را به منظور جلوگیری از عدم قطع انتقال نفت آغاز کردند.

وی ادامه داد: پس از اتمام عملیات ترمیم موقت و اطمینان از استمرار جریان انتقال نفت می‌بایست به‌منظورر عملیات احداث خط لوله جایگزین منتظر فروکش کردن سیلاب و بازگشت دبی رودخانه به مقدار و سطح پیشین می‌ماندیم تا خط لوله جدید در شرایط و محیطی ایمن احداث گردد.

 

کیانی خاطرنشان کرد: با اطمینان از آرامش رودخانه دز عملیات احداث خط لوله جدید با صرف ۱۵۰ نفر روز طی روزهای گذشته با موفقیت به اتمام رسید و پس از هماهنگی‌های لازم و با سرلوحه قراردادن کم‌‌ترین زمان توقف تولید انتقال نفت از خط لوله قدیمی در ناحیه مذکور متوقف و عملیات اتصال خط لوله جدید به جای خط آسیب‌دیده با موفقیت به اتمام رسید.