بیش از ۶ هزار واحد سهم استان همدان از ۳ طرح ملی بخش مسکن

بیش از ۶ هزار واحد سهم استان همدان از ۳ طرح ملی بخش مسکن استاندار همدان با بیان اینکه بعضی پروژه‌های مسکن مهر که در شهرهای کوچک ساخته شدند توجیه اقتصادی ندارند و باید به زودی تعیین‌تکلیف شوند، گفت: پروژه‌های مسکن مهر فاقد متقاضی در شهرهای زیر ۲۵ هزارنفر جمعیت تعیین‌تکلیف شود و بیش از […]

بیش از ۶ هزار واحد سهم استان همدان از ۳ طرح ملی بخش مسکن

استاندار همدان با بیان اینکه بعضی پروژه‌های مسکن مهر که در شهرهای کوچک ساخته شدند توجیه اقتصادی ندارند و باید به زودی تعیین‌تکلیف شوند، گفت: پروژه‌های مسکن مهر فاقد متقاضی در شهرهای زیر ۲۵ هزارنفر جمعیت تعیین‌تکلیف شود و بیش از شش هزار واحد سهم استان همدان از سه طرح ملی بخش مسکن است.

به گزارش مناقصه‌مزایده، سیدسعید شاهرخی در جلسه تأمین مسکن استان اظهار داشت: فرمانداران و شهرداران موضوع پروژه‌های بخش مسکن را بررسی و با همکاری اداره کل راه‌و‌شهرسازی مشکلات آنها را برطرف کنند.

وی با تأکید بر اجرای برنامه‌های مسکن استان، خاطر نشان کرد: دو هزار واحد سهم استان از طرح اقدام ملی مسکن است، سه هزار واحد از طرح بازآفرینی شهری و۱۶۰۰واحد هم برای طرح مشارکتی است که اجرای این طرح‌ها مورد تأکید دولت است و نیاز به‌ کار جهادی همه دستگاه‌ها دارد.

مدیر کل راه‌وشهرسازی استان نیز در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت مسکن‌های مهر استان ارائه داده و گفت: در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت تحویل مسکن‌های مهر سال۹۶ درصد تحقق یافته است.

حسن ربانی‌ارشد افزود: حدود ۱۲۰۰ واحد به صورت تفاهم‌نامه سه‌جانبه، در قالب تعاونی و خود مالک باقی مانده است که حدود ۳۵۰ واحد مشکل حقوقی دارند و امسال پروژه‌هایی که معارض حقوقی ندارند تحویل خواهد شد.

وی در رابطه با قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن بیان داشت: همه نهادهای دولتی موظفند تمهیداتی را فراهم آورند زمین‌های دولتی را برای تولید مسکن در اختیار راه‌وشهرسازی قرار دهند.

ربانی در رابطه با طرح اقدام ملی با موضوع احداث یکصد هزار واحد مسکونی برای خانوار‌های شهری در سطح کشور عنوان کرد: در این راستا مقرر گردیده یکصد هزار واحد مسکن با شناسایی گروه‌های نیازمند در سراسر کشور ساخته شود که سهم استان همدان ۲۰۰۰ واحد مسکن می‌باشد.

وی درمورد اصول طرح اقدام ملی گفت: اجرای این طرح با مشارکت خانوارهای واجد شرایط و از طریق تأمین تسهیلات بانکی و سهم آورده متقاضیان انجام خواهد شد و شناسایی گروه‌های هدف براساس اولویت‌دهی به خانه‌اولی‌ها و متقاضیان صندوق یکم اقشار میان درآمد با تأکید بر نیازمندان واجد شرایط برای تأمین مسکن انجام می‌گیرد.

وی به طرح‌های مشارکتی این اداره کل اشاره نموده و گفت: پروژه‌های آماده‌سازی، پروژه‌های تجاری- مسکونی و پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر از جمله طرح‌های مشارکتی است که فراخوان آن طی ماه‌های آینده اقدام خواهد شد.