رونق صنایع کوچک و متوسط موجبات رونق اقتصادی را فراهم می‌کند

امام جمعه ارومیه رونق صنایع کوچک و متوسط موجبات رونق اقتصادی را فراهم می‌کند امام جمعه ارومیه بر حمایت از صنایع کوچک و متوسط و رونق یافتن این صنایع در راستای رونق اقتصادی و بهبود شرایط اقتصادی کشور تأکید کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی در دیدار […]

امام جمعه ارومیه

رونق صنایع کوچک و متوسط موجبات رونق اقتصادی را فراهم می‌کند

امام جمعه ارومیه بر حمایت از صنایع کوچک و متوسط و رونق یافتن این صنایع در راستای رونق اقتصادی و بهبود شرایط اقتصادی کشور تأکید کرد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی در دیدار مدیرعامل و جمعی از پرسنل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی که به‌مناسبت روز حمایت از صنایع کوچک و در دفتر وی برگزار شد، اظهار داشت: صنایع کوچک به‌دلیل امکان راه‌اندازی سریعتر و رفع مشکل این صنایع در زمان کوتاه و با سرمایه کمتر می‌تواند موجبات رونق و بهبود شرایط اقتصادی را با توجه به شرایط موجود کشور و وجود تحریم‌های ناجوانمردانه فراهم نماید.

وی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی به‌عنوان بازوان اقتصادی می‌بایستی جاذبه لازم برای جذب سرمایه‌گذاران بخش تولید را فراهم نمایند، تأکید کرد: با تدوین بسته‌ای حمایتی و اطلاع‌رسانی مناسب این بسته‌ها، باید نسبت به جذب سرمایه به بخش تولید که موجبات ایجاد اشتغال را موجب می‌شود، اقدام کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌غربی در ادامه افزود: واگذاری زمین‌های صنعتی باید با توجه به صرف مبالغ مالی برای تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز صنایع، با دقت و توجه بیشتری به سرمایه‌گذاران واقعی بخش تولید واگذار شود تا موجبات افزایش تولید و بهبود وضعیت اقتصادی را منجر شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی با بیان اینکه ارتباط صنعت با دانشگاه باید تقویت شود، تصریح کرد: باید مشکلات و نیازهای کارخانجات احصاء شود و طی بسته‌هایی که به دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور ارائه شده، بخش دانشگاهی و علمی کشور نیز به‌صورت علمی برای رفع مشکلات موجود اقدام نماید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی نیز در این نشست گفت: در سالیان گذشته آهنگ صنعتی شدن استان نواخته شده است و در سال گذشته نیز شاهد اقدامات مطلوبی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوده‌ایم، به‌طوریکه درخصوص جذب سرمایه‌گذاری خارجی رتبه اول را در کشور کسب کرده‌ایم.

علی عبدلی‌سیلابی با اشاره به تحقق ۳۰۰ درصدی برخی از شاخص‌های عملکردی شرکت در سال گذشته، اظهار داشت: در سال گذشته تعداد ۱۰۴ سرمایه‌گذاری جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان انجام شد که به‌موجب آن ۳۴ هکتار از اراضی صنعتی به سرمایه‌گذاران بخش تولید واگذار شد که رشد سه برابری را نسبت به سال قبل آن شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه طبق فرمایش مقام‌معظم‌رهبری، رونق تولید در واقع نیاز اصلی امروز جامعه است، ادامه داد: این امر می‌تواند هم موجب ایجاد اشتغال پایدار و کاستن از مشکلات خانواده‌ها شود و هم از لحاظ اقتصادی می‌تواند کشور را در برابر هجمه‌ها و تحریم‌ها حفظ نماید.