یک‌میلیون و ۴۴۳ هزار مشترک گاز طبیعی در مازندران

مدیرعامل شرکت گاز استان خبر داد یک‌میلیون و ۴۴۳ هزار مشترک گاز طبیعی در مازندران مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران اظهار داشت: در سال ۹۸ با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده بیش از ۶۳ هزار مشترک جدید از گاز طبیعی بهره‌مند شدند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت گاز استان مازندران، جعفر احمدپور با اعلام […]

مدیرعامل شرکت گاز استان خبر داد

یک‌میلیون و ۴۴۳ هزار مشترک گاز طبیعی در مازندران

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران اظهار داشت: در سال ۹۸ با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده بیش از ۶۳ هزار مشترک جدید از گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت گاز استان مازندران، جعفر احمدپور با اعلام این خبر اظهار داشت: با جذب این تعداد مشترک جدید، مجموع مشترکین گاز طبیعی در مازندران به یک‌میلیون و ۴۴۳ هزار مشترک افزایش یافته است.

احمدپور با بیان اینکه هم‌اکنون ۵۹ شهر و دو‌هزار و ۲۸۳ روستای مازندران بهره‌مند از نعمت گاز می‌باشند، گفت: با بهره‌مندی مشترکین جدید درصد بهره‌مندی گاز خانوارهای مازندران به بالای ۹۸ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران با اشاره به اینکه هم‌اکنون شبکه گاز به دورترین و صعب‌العبورترین نقاط استان مازندران رسیده است و مجموعاً بیش از ۲۱ هزار کیلومتر عملیات شبکه‌گذاری در استان اجرا شده است، خاطرنشان کرد: در حال‌حاضر عملیات گازرسانی ۲۱۲ روستای مناطق کوهستانی در حال اجراست و ۴۱۷ روستا در مرحله مطالعات گازرسانی قرار دارند.

وی با بیان اینکه اکنون ۹۹٫۹درصد جمعیت شهری و ۹۴ درصد جمعیت روستایی استان مازندران از نعمت گاز بهره‌مند هستند، گفت: در سال ۹۸ با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده بیش از ۶۳ هزار مشترک جدید از گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران از اجرای ۶۰۰ كيلومتر شبكه در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال ۹۸ برای گازرسانی به ۱۵۰ روستا برنامه‌ريزی صورت گرفته بود كه برای تحقق اين هدف استراتژيك اين حجم لوله‌گذاری صورت گرفته است.

احمدپور دلیل طولانی شدن گازرسانی به مناطق باقیمانده را، افزایش هزینه سرمایه‌گذاری و بالا رفتن قیمت اجناس مصرفی پروژه‌ها، نوسانات ارزی و مبلغ قرارداد پیمانکاران عنوان کرد و تصریح داشت: وزارت نفت برای جلوگیری از تعطیلی فعالیت پیمانکاران، هزینه سرمایه‌گذاری در استان را تا دو برابر افزایش داد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۱ گازرسانی در استان مازندران به اتمام خواهد رسید، افزود: با توجه به شرایط به‌وجود آمده ناشی از تحریم‌ها و بالا رفتن نرخ ارز، تمام سعی و تلاش دولت این است که با تزریق بودجه عمرانی، پروژه‌های گازرسانی به مناطق صعب‌العبور بودن، توقف انجام پذیرد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران درخصوص ادامه پروژه‌های گازرسانی در دوران بیماری کرونا گفت: پیمانکاران با رعایت پروتکل‌ها و ضوابط بهداشتی و ایمنی فعالیت خود را آغاز نمودند و ضمن از سرگیری روند توسعه گازرسانی با نظارت واحد HSE سلامت کارگران نیز در نظر گرفته شده است.

احمدپور افزود: شرکت گاز استان مازندران سال گذشته بالغ بر هشت‌میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز به مشترکین این استان تحویل داده است.

وی با بیان اینکه میزان مصرف گاز طبیعی در استان مازندران روند کاهشی داشت، گفت: میزان مصرف گاز طبیعی در استان در سال ۹۸ به نسبت مدت مشابه در سال ۹۷ به علت اعمال محدودیت در مصرف صنایع، حدود ۱۵ درصد کاهش داشته است.

احمدپور تصریح داشت: شرکت گاز استان مازندران در سال ۹۸ به منظور کمک به اقتصاد کشور و رونق تولید، با گازدار نمودن ۳۴۱ واحد صنعتی، موجب برگشت ۶٫۵ میلیون لیتر سوخت مایع به ذخایر نفتی کشور شد.