برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه با حضور فرماندار اسلامشهر

برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه با حضور فرماندار اسلامشهر در آستانه ۱۷ مردادماه و روز خبرنگار مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه با حضور فرماندار شهرستان اسلامشهر برگزار شد. به گزارش مناقصه مزایده به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری اسلامشهر، در این مراسم که رییس دادگستری اسلامشهر، معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی […]

برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه با حضور فرماندار اسلامشهر

در آستانه ۱۷ مردادماه و روز خبرنگار مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه با حضور فرماندار شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

به گزارش مناقصه مزایده به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری اسلامشهر، در این مراسم که رییس دادگستری اسلامشهر، معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار، رییس و جمعی از اعضای شورای شهر و شهردار اسلامشهر نیز حضور داشتند، امیراله حقیقی در سخنانی ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و دهه کرامت و روز خبرنگار اظهارداشت: خبرنگاران علاوه بر انعکاس اخبار در شرایط آرام در جامعه گاهی اوقات نیز با حضور در نقاط پرآشوب و در اوج ناامنی و درگیری جهت پوشش وقایع مهم در صحنه‌های پرمخاطره نیز حضور دارند تا به وظیفه ذاتی خویش عمل کنند.

وی با بیان این‌که در ۸ سال دفاع مقدس نیز خبرنگاران بسیاری با هدف پوشش خبری رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان با حضور در خط مقدم جبهه به درجه رفیع شهادت و جانبازی نائل آمدند، افزود: در حال حاضر در شرایط پیچیده و ناامن برخی کشورهای منطقه نیز خبرنگاران آزاد و مستقل جهت اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف حوادث و رویداد‌ها در اوج درگیری‌ها حضور دارند و مشغول فعالیت هستند.

فرماندار اسلامشهر خبرنگاران را حلقه اتصال بین مردم و مسؤولان عنوان‌کرد و گفت: خبرنگاران چشم بینای مردم هستند و مسؤولیت آگاهی‌بخشی به آنان را برعهده دارند.

وی بااشاره به این‌که دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به اصحاب رسانه و خبرنگاران دارد، افزود: خبرنگاران بدون هیچ چشمداشتی به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان صادقانه به انعکاس مشکلات و نارسایی‌ها می‌پردازند و همچنین اقدامات و خدمات ادارات و دستگاه‌ها را به شهروندان منعکس می‌کنند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در شهرستان اسلامشهر با اشاره به اهمیت انعکاس فعالیت‌های عمرانی، اجتماعی و سیاسی صورت گرفته در شهرستان توسط رسانه‌ها اظهارداشت: باید همه ادارات نهایت همکاری را با خبرنگاران داشته باشند تا فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای دولتی به اطلاع شهروندان برسد.

حقیقی انتقاد خبرنگاران را امری سازنده و قابل احترام دانست و تصریح کرد: انتقاد سازنده خبرنگاران می‌تواند به هر مدیری کمک کند. امیدواریم خبرنگاران در انتشار مطالب انتقادی نیز جانب انصاف را رعایت کنند.

 وی با تأکید بر این‌که تاکنون شکایتی از هیچ خبرنگار و نشریه‌ای صورت نگرفته، اظهارداشت: اعتقاد ما این است که رسانه‌ها باید در فضایی آزاد و با نشاط به انتشار اخبار و بیان انتقاداتشان بپردازند. البته انتظار داریم فعالان رسانه‌ای شهرستان نیز در انتشار مطالب انتقادی، آرامش شهرستان را لحاظ کنند.

فرماندار اسلامشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأثیرگذاری بالای فضای مجازی در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی بر لزوم امانت داری، صداقت، راستگویی و پرهیز از تخریب افراد در انعکاس اخبار در رسانه‌های نوشتاری، دیداری و فضای مجازی تأکید کرد.

در ادامه این مراسم کمیلی مقدم، رییس دادگستری اسلامشهر در سخنانی ضمن تبریک فرارسیدن روز خبرنگار با اشاره به این‌که خداوند متعال در قرآن کریم به قلم قسم یاد کرده، اظهار‌داشت: این امر نشان می‌دهد قلمی که می‌نویسد از چه جایگاهی برخوردار است.

وی با بیان این‌که احساس امنیت در جامعه نسبت به مقوله امنیت از اهمیت بیش‌تری برخوردار است، افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌توانند در بالا بردن احساس امنیت در جامعه نقش پررنگی ایفا کنند.

در بخش دیگری از این مراسم ناصر عبدی آذر، رییس شورای شهر اسلامشهر نیز در سخنانی ضمن قدردانی از همکاری خبرنگاران و اصحاب رسانه با مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر اسلامشهر گفت: گران‌‌ترین و پربها‌ترین محصول در جامعه امروز اطلاعات است و تولید خبر و اطلاعات نیز بر عهده خبرنگاران و اصحاب رسانه است.

رییس شورای اسلامی استان تهران با بیان این‌که اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا بر اساس ماده ۷۱ قانون شورا‌ها وظیفه دارند برای رفع کمبود‌ها و نیازهای مردم برنامه ارایه دهند، گفت: این خبرنگاران هستند که با متحمل شدن زحمات بسیار و بدون هیچ چشمداشتی به انعکاس مشکلات و نارسایی‌ها می‌پردازند و زمینه را برای رفع آن‌ها توسط مسؤولان فراهم می‌کنند.

همچنین در ادامه ناصری‌پور شهردار اسلامشهر در سخنانی خبرنگاران را چشم بینا و زبان گویای مردم دانست و گفت: خبرنگاران می‌توانند در ایجاد وحدت و همدلی بین مسؤولان برای ارایه خدمات هر چه بیش‌تر به شهروندان و ایجاد رضایت عمومی در سطح شهر کمک کنند.

گفتنی است در بخش پایانی این مراسم که به همت فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر اسلامشهر برگزار شد، از خبرنگاران شهرستان تجلیل به عمل آمد.