اعتبار آب شرب روستایی در بودجه سال آینده ۵ برابر شد

اعتبار آب شرب روستایی در بودجه سال آینده ۵ برابر شد مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: دولت در تأمین آب نگاه ویژه‌ای دارد و در همین راستا تأمین آب شرب روستایی ۵ برابر افزایش پیدا کرده است. به گزارش ایسنا، حمیدرضا جانباز در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و اعضای […]

اعتبار آب شرب روستایی در بودجه سال آینده ۵ برابر شد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: دولت در تأمین آب نگاه ویژه‌ای دارد و در همین راستا تأمین آب شرب روستایی ۵ برابر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا جانباز در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در سالن باغستان گفت: قزوین استانی است که از ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش‌های مختلف برخوردار است ولی با چالش‌هایی نیز مواجه است که باید برای حل آن اقدام کرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور یادآورشد: نگاه ویژه دولت در تأمین آب، محیط‌زیست و توسعه شبکه ریلی جدی است و خوشبختانه برای ایجاد مجتمع‌های آب روستایی از محل صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی پیش‌بینی شده که تخصیص خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به افزایش بودجه آب شرب روستایی در قانون برنامه بودجه سال ۹۶ افزود: اعتبار آب شرب روستایی در لایحه بودجه سال آینده ۵ برابر شده است.

جانباز خاطرنشان‌کرد: در بودجه سال آینده از اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای برای تأمین آب وضعیت بهتری داریم و می‌توان امیدوار بود طرح‌های بیش‌تری در این حوزه عملیاتی شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاصلاب کشور گفت: با افزایش اعتبارات آب و فاضلاب شهری و روستایی در لایحه بودجه زمینه اجرای طرح‌های عمرانی و آبرسانی تقویت می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: کمیسیون عمران مجلس می‌تواند برای تعیین ردیف بودجه و اجرای طرح‌های فاضلاب به شهرداری‌ها کمک کند.

 

جانباز تهدید و بحران آب را در سال آینده هم جدی دانست و اظهارکرد: پیش‌بینی هواشناسی بیانگر آن است که در تابستان سال آینده ضمن گرم شدن چند درجه‌ای هوا با کمبود بیش‌تر منابع آبی مواجه خواهیم شد که رعایت صرفه‌جویی و اجرای طرح‌های آب‌رسانی ضروری است.