راه‌اندازی خط لوله زیر گذر رودخانه چاه‌های سرکان

راه‌اندازی خط لوله زیر گذر رودخانه چاه‌های سرکان عملیات راه‌اندازی خط لوله زیر گذر رودخانه (ccw) چاه‌های سرکان با همکاری واحد‌های حراست، تعمیرات مکانیک، تعمیرات برق، حضور فعال اداره ایمنی وآتش‌نشانی همراه تجهیزات اطفای حریق و کپسول اکسیژن و با نظارت گروه عملیات با موفقیت کامل انجام گرفت. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت […]

راه‌اندازی خط لوله زیر گذر رودخانه چاه‌های سرکان

عملیات راه‌اندازی خط لوله زیر گذر رودخانه (ccw) چاه‌های سرکان با همکاری واحد‌های حراست، تعمیرات مکانیک، تعمیرات برق، حضور فعال اداره ایمنی وآتش‌نشانی همراه تجهیزات اطفای حریق و کپسول اکسیژن و با نظارت گروه عملیات با موفقیت کامل انجام گرفت.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب، کاظمی، سرپرست مدیریت عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب با اعلام این خبر به تشریح مراحل انجام کار پرداخت و گفت: در مرحله نخست چاه‌های شماره ۱و ۵ سرکان جهت تخلیه نفت و فشار خطوط جریانی بعد از مدت ۶ ساعت از فشارpsi 460 به صفر رسید و بسته شدند.

در مرحله بعد بوسیله جرثقیل (استندتراپ) چاه شماره۱ جدا شد و پس از نصب اتصالات لازم جهت تزریق ۵۰۰۰ لیترآب وفوم بوسیله ماشین آتش‌نشانی و هوا به‌وسیله کمپرسور به داخل خط لوله نفت از طریق خط لوله پیت چاه شماره ۵ سرکان به مدت دو ساعت تخلیه شد.

بعد از این مرحله شیرگاه چاه شماره۱ سرکان و ولو۶ اینچ کلاس ۳۰۰۰ به وسیله جرثقیل تعویض شد و دو سرخط لوله قدیم جهت عملیات ccw باز شد.

در نهایت گروه جوشکاری پس از برشکاری سردوگرم اقدام به جوشکاری موارد مشخص کرده و فلنج‌های خط مربوطه را متصل کردند و در نهایت بازرسی فنی با تست RT و رادیوگرافی محل جوشکاری شده را تأیید کرد.

 

لازم به ذکر است در پایان این عملیات بنا به دستور رییس منطقه گروه عملیاتی اقدام به باز کردن چاه‌های سرکان و ولوهای شیرگاه خط زیر گذر رود خانه کرده و عملیات تست خط لوله جدید زیرگذر رودخانه با موفقیت کامل انجام گرفت.