تأمین آب واحدهای بزرگ صنعتی اصفهان از طریق پساب

تأمین آب واحدهای بزرگ صنعتی اصفهان از طریق پساب  مراسم تودیع و معارفه مدیر آبفا شهرستان لنجان باحضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر، فرمانده نیروی انتظامی، رؤسای ادارات و سازمان‌های شهرستان لنجان برگزار شد. به گزارش مناقصه‌مزایده، هاشم‌امینی در این جلسه به وجود بحران کم آبی کشور و […]

تأمین آب واحدهای بزرگ صنعتی اصفهان از طریق پساب

 مراسم تودیع و معارفه مدیر آبفا شهرستان لنجان باحضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر، فرمانده نیروی انتظامی، رؤسای ادارات و سازمان‌های شهرستان لنجان برگزار شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، هاشم‌امینی در این جلسه به وجود بحران کم آبی کشور و به ویژه استان اصفهان اشاره و اعلام کرد: با توجه به تغییر اقلیم آب و هوایی کشور بیلان آبی رشد منفی داشته به‌طوری که ذخایر و منابع آبی همچنان روند کاهشی داشته است، براین اساس شرکت آبفا استان اصفهان که وظایف مهمی همچون تأمین آب شرب و نیز دفع فاضلاب را برعهده دارد در سال‌های اخیر تدابیری در جهت مهار تبعات بحران کم‌آبی در استان اصفهان را در دستور کار قرارداده است.

وی افزود: هم‌اکنون واحدهای بزرگ صنعتی در استان اصفهان مشغول به فعالیت هستند که نیاز آبی این واحد‌‌‌ها را می‌توان از طریق پساب تأمین نمود، به‌طوری‌که آب تازه در اختیار دیگر بهره‌برداران قرار گیرد. بر این اساس، تفاهمنامه‌ای میان شرکت آبفا اصفهان و شرکت فولاد مبارکه منعقد شد که بر مبنای آن با روش بیع متقابل شبکه فاضلاب ۸ شهر از توابع لنجان و شهرستان مبارکه اجرا شود و تصفیه‌خانه فاضلاب سد لنجان احداث شود که خوشبختانه در حال حاضر تصفیه‌خانه سد لنجان آماده بهره‌برداری است و اجرای شبکه فاضلاب این شهر‌‌‌ها به ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

مدیرعامل و رییس هیأت مدیره شرکت آبفا استان اصفهان با بیان این‌که اجرای چنین طرح‌هایی منفعت‌های بسیاری به دنبال دارد، خاطرنشان ‌ساخت: با اجرایی شدن شبکه فاضلاب به روش بیع متقابل این شهر‌‌‌ها بیش از پیش از ۳ دهه از خدمات شبکه فاضلاب بهره‌مند شدند بلکه از آنجایی که شهرستان لنجان در مجاورت رودخانه زاینده‌رود بود عدم برخورداری از شبکه فاضلاب آلاینده‌های زیست‌محیطی بسیاری را به همراه داشت که خوشبختانه با اجرایی شدن این پروژه علاوه بر ارتقای سطح رفاه‌عمومی افزایش مسایل بهداشتی را نیز در این منطقه رقم می‌زند.

امینی اعلام کرد: درصدد هستیم در آینده نزدیک پروژه آبرسانی به شهرهای باغ‌بهادران، چرمهین و باغشاد را در دستور کار قرار دهیم تا این شهرهایی که در بالادست تصفیه‌خانه باباشیخعلی قرار دارند از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شوند.

 

وی افزود: در سال اقتصاد مقاومتی درصدد هستیم مردم این منطقه به عینه شاهد خدمات شرکت آبفا باشند و پس از سالیان سال از خدمات شبکه فاضلاب برخوردار شوند.