دستیابی ایران به خودکفایی ۹۵ درصدی در تجهیزات برقی

دستیابی ایران به خودکفایی ۹۵ درصدی در تجهیزات برقی  قائم‌مقام وزیر نیرو با اشاره به خودکفایی ۹۵ درصدی کشور در تأمین تجهیزات برقی، از آمادگی این وزارتخانه برای مشارکت و همکاری بیش‌تر با دانشگاه‌ها و توسعه پژوهش خبر داد. به گزارش ایرنا، ستارمحمودی در سومین همایش ارتباط صنعت برق با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در […]

دستیابی ایران به خودکفایی ۹۵ درصدی در تجهیزات برقی

 قائم‌مقام وزیر نیرو با اشاره به خودکفایی ۹۵ درصدی کشور در تأمین تجهیزات برقی، از آمادگی این وزارتخانه برای مشارکت و همکاری بیش‌تر با دانشگاه‌ها و توسعه پژوهش خبر داد.

به گزارش ایرنا، ستارمحمودی در سومین همایش ارتباط صنعت برق با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در محل پژوهشگاه نیرو، افزود: امروز صنعت برق به همه جنبه‌های زندگی بشر ورود کرده و حتی تغییرات آب و هوایی ریشه در مسایل انرژی دارد.

به گفته این مقام مسؤول، اهمیت ایمنی و امنیت صنعت برق کم‌تر از توسعه آن نیست و این صنعت با تهدیدهای مختلف سایبری، مشکلات در شبکه‌های بزرگ، خاموشی‌های گسترده و اهداف نظامی مواجه است.

 

وی دستیابی به ظرفیت نصب شده بیش از ۷۶ هزار مگاواتی نیروگاهی را سرمایه‌ای ملی دانست و گفت: وزارت نیرو وزارتخانه‌ای پژوهش محور است که ساختارهایی نظیر پژوهشگاه نیرو و مرکز تحقیقات آب را راه‌اندازی کرده است.