اجرای ۶۱ درصد از فاز ۱۹ پارس‌جنوبی توسط پیمانکاران ایرانی

اجرای ۶۱ درصد از فاز ۱۹ پارس‌جنوبی توسط پیمانکاران ایرانی حمیدرضا مسعودی، مجری فاز۱۹ پارس‌جنوبی از ارتقای کیفیت و پیشرفت این فاز خبر داد و گفت ۶۱ درصد از حجم کاری فاز ۱۹ توسط پیمانکاران ایرانی انجام شده است. به گزارش خبرنگار اعزامی مناقصه‌مزایده، مسعودی صبح دیروز در جریان بازدید اصحاب رسانه از فاز۱۹ پارس […]

اجرای ۶۱ درصد از فاز ۱۹ پارس‌جنوبی توسط پیمانکاران ایرانی

حمیدرضا مسعودی، مجری فاز۱۹ پارس‌جنوبی از ارتقای کیفیت و پیشرفت این فاز خبر داد و گفت ۶۱ درصد از حجم کاری فاز ۱۹ توسط پیمانکاران ایرانی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی مناقصه‌مزایده، مسعودی صبح دیروز در جریان بازدید اصحاب رسانه از فاز۱۹ پارس بیان کرد: طرح توسعه فاز۱۹ در سال ۸۹ به کنسرسیومی متشکل از ۳ شرکت ایرانی پتروپارس، شرکت مهندسی ساخت تأسیسات دریایی ایران و شرکت پتروپارس ایران توسط شرکت ملی نفت به نیابت از شرکت نفت و گاز پارس واگذار شد.

وی خاطرنشان کرد: ۶٫۶۵ میلیون مترمکعب برداشت گاز از میدان داریم که پس از شیرین‌سازی در پالایشگاه به ۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین تبدیل می‌شود و به شبکه سراسری تزریق می‌گردد.

مجری فاز۱۹ پارس‌جنوبی، به تولید روزانه ۴۰۰تن گوگرد از گاز ترش اشاره کرد و اذعان داشت: روزانه ۲۵۰۰تن گاز اتان برای مصارف پتروشیمیایی و ۲۸۰۰تن بوتان و پروپان تولید می‌شود.

 

مسعودی در پایان با بیان این مطلب که ۱۴میلیون مترمکعب عملیات خاکبرداری در این فاز انجام شده است و ضمن توضیح در خصوص عملیات جوشکاری و لوله‌کشی، تشریح کرد: ۷۵۰۰ کیلومتر عملیات کابل کشی انجام شده که در مجموع ۶۱درصد کار با توان و تولید داخل و ایرانی می‌باشد.