دعوت از مشاوران خارجی برای بررسی پروژه سیراف

دعوت از مشاوران خارجی برای بررسی پروژه سیراف مدیرعامل تاپیکو گفت: هم اکنون در حال بررسی برنامه خود هستیم تا ببینیم در نهایت محصول تولیدی این مجموعه به الفین ختم شود یا بنزین؛ چرا که موافق تولید نفتا نیستیم. به گزارش مهر، محمدحسن‌پیوندی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین(تاپیکو) درباره برنامه تاپیکو […]

دعوت از مشاوران خارجی برای بررسی پروژه سیراف

مدیرعامل تاپیکو گفت: هم اکنون در حال بررسی برنامه خود هستیم تا ببینیم در نهایت محصول تولیدی این مجموعه به الفین ختم شود یا بنزین؛ چرا که موافق تولید نفتا نیستیم.

به گزارش مهر، محمدحسن‌پیوندی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین(تاپیکو) درباره برنامه تاپیکو در طرح جامع پالایشگاه‌های میعانات گازی سیراف گفت: تلاش می‌کنیم که سرمایه‌گذاری در این مجموعه منجر به تولید نفتا نشود و بجای نفتا، محصولات پتروشیمی یا بنزین یورو۵ تولید شود.

او با اعلام این‌که با همکاری همسایه خود، ساتنا، در حال مطالعه درباره صرفه اقتصادی این پروژه هستیم، ادامه داد: یکی از محورهای مورد بررسی که در حال انجام است ظرفیت این مجموعه است. به این ترتیب که آیا ظرفیت ۶۰ هزار بشکه‌ای برای آن مناسب است یا ۱۲۰ هزار بشکه‌ای. به نظر می‌رسد ظرفیت ۶۰ هزار بشکه‌ای برای طرحی که مد نظر ماست، ظرفیت کمی باشد بنابراین در فکر ادغام با یکی دیگر از سرمایه‌گذاران هستیم.

 

قائم‌مقام سابق شرکت ملی صنایع پتروشیمی اضافه کرد: برای بررسی اقتصاد این مجموعه از مشاوران خارجی دعوت کردیم تا مطالعات بهتری را به عمل بیاوریم. البته مقوله مطالعاتی این دست از پروژه‌ها امر دشواری نیست، اما ترجیح دادیم باتوجه به این‌که سرمایه آورده تاپیکو در این مجموعه حاصل دسترنج کارگران و بازنشستگان کشور است با دقت بیش‌تری درباره آن تصمیم‌گیری شود.