وزارت نفت حافظ ذخایر و منابع ملی کشور

وزارت نفت حافظ ذخایر و منابع ملی کشور عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: افتتاح طرح‌های مختلف در صنعت نفت بیانگر حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است، وزارت نفت با افتتاح فازهای مختلف پارس جنوبی از ذخایر و منابع ملی ایران به خوبی حراست کرده است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت […]

وزارت نفت حافظ ذخایر و منابع ملی کشور

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: افتتاح طرح‌های مختلف در صنعت نفت بیانگر حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است، وزارت نفت با افتتاح فازهای مختلف پارس جنوبی از ذخایر و منابع ملی ایران به خوبی حراست کرده است.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نفت، غلامعلی‌جعفرزاده‌ایمن‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به افتتاح اخیر پروژه‌های مختلف در صنعت نفت کشور اشاره کرد و گفت: این‌گونه فعالیت‌ها بیانگر حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است، بدون تردید افتتاح فازهای مختلف پارس جنوبی و همچنین افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، سدی در برابر هدر رفت منابع ملی است.

وی افزود: در حالی که کشور قطر در میدان‌های مشترک نفت و گاز، برداشت بیش‌تری از ایران داشته است، افتتاح و بهره‌برداری از فازهای پارس‌جنوبی در شرایط کنونی دستاوردی بزرگ در حوزه نفت و گاز برای ایران به شمار میآید.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در صنعت نفت و گاز طی دولت یازدهم تصریح کرد: متأسفانه برخی در برابر چنین طرح‌های عظیمی چشمان خود را بسته و یا بی‌انصافی‌هایی انجام می‌دهند و عنوان می‌کنند که این طرح‌ها مربوط به دولت گذشته است، اگر این پروژه‌ها به دولت گذشته تعلق داشت، چرا خودشان آنها را افتتاح نکردند؟

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عنوان کرد: وزارت نفت با تلاش‌ها و اقدام‌های خود اجازه نداد که منابع ملی که متعلق به مردم ایران است، توسط دیگر کشور‌ها برداشت شود.