صادرات نفت کردستان عراق از طریق ایران

  پایگاه خبری کردی روداو به نقل از یک مقام کردستان عراق مدعی شد که دولت منطقه کردستان عراق صادرات نفت از طریق ایران را در راستای یک توافق که ظرف چند ماه آینده امضا می‌شود، شروع خواهد کرد. به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه روداو، عبدا… آکری رییس بخش روابط ایران- کردستان در […]

 

پایگاه خبری کردی روداو به نقل از یک مقام کردستان عراق مدعی شد که دولت منطقه کردستان عراق صادرات نفت از طریق ایران را در راستای یک توافق که ظرف چند ماه آینده امضا می‌شود، شروع خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه روداو، عبدا… آکری رییس بخش روابط ایران- کردستان در دپارتمان امورخارجه کردستان عراق گفت: هیأتی از سوی وزارت منابع طبیعی دولت اقلیم کردستان عراق با مقامات وزارت نفت ایران درباره صادرات نفت این منطقه از طریق ایران دیدار کردند.

آکری افزود: برای توافق نهایی بین طرفین یک ماه زمان باقی مانده است. گفت‌و‌گو‌ها درباره صادرات نفت کردستان از طریق استان‌های تبریز و کرمانشاه در حال پیشرفت است و در مرحله نهایی قرار دارد و برای امضای قرارداد تنها یک ماه زمان برای طرفین باقی مانده است.

آکری انتظار دارد که نشست پیش‌بینی شده در اربیل کردستان عراق برگزار شود.

در اواخر ماه مارس نمایندگان منطقه کردستان عراق در تهران گفتند که گفت‌و‌گو‌ها درباره صادرات نفت منطقه کردستان عراق از طریق خاک ایران پس از تعطیلات نوروز از سرگرفته خواهد شد.

ناظم دباغ، نماینده دولت کردستان عراق در تهران گفت: گفت‌و‌گو‌ها با تهران هنوز به توافق و منجر نشده است.

پس از لغو تحریم‌ها علیه ایران، دولت کردستان عراق مجدداً به فکر صادرات نفت خود از طریق ایران افتاده است.

 

دباغ بدون اشاره به جزییات درباره تعداد بشکه‌های نفتی که روزانه صادر خواهد شد می‌گوید: خط لوله نفت برای صادرات نفت در ایران احداث خواهد شد.