مدیرعامل توسعه منابع آب و نیرو خبر داد:امضای قرارداد آبی با خارجی‌‌‌ها درگروی تأمین منابع مالی

  رضازاده با اشاره به این‌که طرح‌هایی که با استفاده از فاینانس چین اجرایی می‌شدند رو به اتمام هستند، گفت: اولویت انعقاد قرارداد با شرکت‌های خارجی مستلزم توانایی در ارایه تجهیزات مناسب و تأمین مالی است. محمدرضا رضازاده، مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران درباره استفاده از فاینانس چین در اجرای پروژه‌ها به […]

 

رضازاده با اشاره به این‌که طرح‌هایی که با استفاده از فاینانس چین اجرایی می‌شدند رو به اتمام هستند، گفت: اولویت انعقاد قرارداد با شرکت‌های خارجی مستلزم توانایی در ارایه تجهیزات مناسب و تأمین مالی است.

محمدرضا رضازاده، مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران درباره استفاده از فاینانس چین در اجرای پروژه‌ها به ایلنا گفت: طرح‌های قدیمی که با استفاده از فاینانس چین اجرا می‌شد در حال اتمام هستند، مثلاً در سد رودبار لرستان بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم و سهمی از آن خط اعتباری باقی نمانده در چمشیر هنوز بخشی از کار باقی مانده و باید ببینیم قرارداد جدیدی با چینی‌‌‌ها بسته می‌شود یا خیر.

وی درباره این‌که چه کشورهایی در اولویت قرارداد‌‌‌ها قرار دارند، خاطرنشان کرد: در قرارداد‌‌‌ها بحث کشور‌‌‌ها مطرح نیست بلکه مهم تسهیلاتی است که ارایه می‌کنند یعنی هر کشوری که تسهیلات ارزان‌تر و مناسب‌تری ارایه دهد، در اولویت قرار دارند یعنی از بین گزینه‌های مختلف سعی می‌کنیم مناسب‌‌‌ترین شرایط را انتخاب کنیم.

 

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران یادآور شد: طبیعی است که در قرارداد با خارجی‌‌‌ها شرکت‌هایی در اولویت هستند که در بحث تجهیزات توانایی و ظرفیت کافی را داشته باشند که بتوانند تجهیزات مناسبی را در اختیار بگذارند و البته شرایط تأمین مالی مناسبی نیز داشته باشند.