واگذاری تصفیه‌خانه‌های لرستان از طریق مناقصه

واگذاری تصفیه‌خانه‌های لرستان از طریق مناقصه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: هم اکنون در مرحله تسطیح زمین تصفیه‌خانه‌های استان هستیم. حمیدرضاکرم‌وند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متأسفانه حدود ۱۰ سال بود که در سطح شهرستان‌ها، زمین‌هایی برای ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب خریداری شده که بعضاً با پیشرفت‌های جزیی، نیمه‌کاره باقی مانده بودند. وی […]

واگذاری تصفیه‌خانه‌های لرستان از طریق مناقصه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: هم اکنون در مرحله تسطیح زمین تصفیه‌خانه‌های استان هستیم.

حمیدرضاکرم‌وند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متأسفانه حدود ۱۰ سال بود که در سطح شهرستان‌ها، زمین‌هایی برای ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب خریداری شده که بعضاً با پیشرفت‌های جزیی، نیمه‌کاره باقی مانده بودند.

وی اضافه کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و حرکت جهادی که در امر ارتقای شاخص‌های زیست‌محیطی داشت روند ساخت این تصفیه‌خانه‌ها از سر گرفته شد و آغاز ساخت ۵ تصفیه‌خانه که مطالبه چندین ساله مردم بود، محقق شد.

کرم‌وند ادامه داد: همچنین در سفر وزیر نیرو به استان سقف اسناد خزانه برای پروژه‌های عمرانی حوزه آب برداشته شد، برای همین با روند مطلوبی توسط بخش خصوصی در حال پیگیری هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان خاطرنشان کرد: این تصفیه‌خانه‌ها در شهرستان‌های دورود، ازنا، کوهدشت، سلسله و دلفان قرار داشته و با واگذاری توسط مناقصه به بخش خصوصی در حال ساخت هستند.

وی میزان اعتبار این پروژه‌ها را ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: برای اتمام هر پروژه حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

کرم‌وند گفت: با توجه به این‌که پروژه‌ها به پیمانکار توانمند واگذار شده‌اند، ظرف دو سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید و هم اکنون عملیات گودبرداری و مسطح کردن زمین شروع شده و سختی کار نیز ساخت بنای آن است چراکه مرحله بعدی تنها خرید تجهیزات و ماشین‌آلات است.