الزام مدیریت سیلاب‌های احتمالی با همکاری سازمان‌ها

    دبیر کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران نسبت به بارش شدید باران و سیلابی شدن رودخانه‌های استان در روزهای پایانی هفته جاری هشدار داد. به گزارش ایرنا، بهروز صفا افزود: برپایه اعلام سازمان هواشناسی کشور مبنی بر ورود یک سامانه بارشی از سمت غرب کشور و گسترش آن به […]

 

 

دبیر کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران نسبت به بارش شدید باران و سیلابی شدن رودخانه‌های استان در روزهای پایانی هفته جاری هشدار داد.

به گزارش ایرنا، بهروز صفا افزود: برپایه اعلام سازمان هواشناسی کشور مبنی بر ورود یک سامانه بارشی از سمت غرب کشور و گسترش آن به استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز تا پایان هفته، احتمال بارش شدید باران و وقوع سیلاب در رودخانه‌ها و مسیل‌های سطح استان وجود خواهد داشت.

به گفته این مقام مسؤول، با توجه به شرایط بارشی در فصل بهار و بارش باران در روزهای پایانی هفته، امکان وقوع سیلاب‌های مخرب در سطح حوضه‌های آبریز، رودخانه‌ها و مسیل‌های استان تهران دور از ذهن نیست.

وی با هشدار به مسافران و گردشگران گفت: گردشگران که در این روز‌‌ها و به‌ویژه در پایان هفته قصد تفریح در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌های اطراف تهران را دارند، باید نسبت به هشدارهایی که توسط سازمان‌های مربوطه اعلام می‌شود توجه جدی داشته باشند.

صفا ادامه داد: عدم توقف و نصب چادرهای گردشگری در اطراف و بستر رودخانه‌ها حتی رودخانه‌ها و مسیل‌های خشک، شنا نکردن در کانال‌ها، رودخانه‌ها و یا دریاچه سدها، عبور نکردن از عرض جریان‌های سیلابی و توقف در کنار جریان سیلاب برای مشاهده و یا تصویربرداری و توجه جدی به هشدارهای مسؤولان و مأموران در هنگام وقوع سیل، باید مورد توجه جدی گردشگران قرار داشته باشد.

دبیر کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران تأکید کرد: اداره‌های مرتبط از جمله اداره‌های منابع آب باید با همکاری دستگاه‌های شهرستانی نسبت به برنامه‌ریزی و کارهای اجرایی لازم برای مواجهه و مدیریت سیلاب‌های احتمالی در حوزه عملکرد خود اقدام کنند.