موفقیت یک شرکت ایرانی در ساخت وسیله‌ کمیاب برقی

موفقیت یک شرکت ایرانی در ساخت وسیله‌ کمیاب برقی یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت وسیله‌ای برای اندازه‌گیری دمای نقطه داغ ترانس شده است که تنها چند کشور غربی فناوری ساخت آن را در اختیار دارند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پاون؛ محمودسلام‌زاده، مدیرعامل شرکت مهندسی پایشگران برق آب نیروی البرز در نمایشگاه توانمندی‌های […]

موفقیت یک شرکت ایرانی در ساخت وسیله‌ کمیاب برقی

یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت وسیله‌ای برای اندازه‌گیری دمای نقطه داغ ترانس شده است که تنها چند کشور غربی فناوری ساخت آن را در اختیار دارند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پاون؛ محمودسلام‌زاده، مدیرعامل شرکت مهندسی پایشگران برق آب نیروی البرز در نمایشگاه توانمندی‌های بخش توزیع برق که در حاشیه ششمین دوره نشست منطقه‌ای بهره‌برداری شرکت‌های توزیع نیروی برق، ویژه غرب و شمال غرب کشور برگزار شده است، درباره محصول دانش‌بنیان این شرکت گفت: حسگر سنسور دمای فیبرنوری برای اندازه‌گیری دمای نقطه داغ ترانس قدرت است که تنها نمونه‌های خارجی در کشور آمریکا و چند کشور اروپایی تولید می‌شود.

وی درمورد هزینه تمام شده نمونه داخلی گفت: نمونه تولیدی در داخل تا ۳۰ برابر ارزان‌تر از نمونه‌های مشابه خارجی است و نمونه آزمایشگاهی آن هم‌اکنون با همکاری پژوهشگاه نیرو تولید شده و ظرف یک سال آینده درصورت برآورده شدن خواست‌ها و تأمین هزینه‌ها به تولید انبوه خواهد رسید.

وی خاطرنشان‌کرد: برای رسیدن به امکان تولید انبوه نیاز به سرمایه نزدیک به ۴٫۵ میلیارد تومانی و برای حضور در بازارهای داخلی باید قوانین بهتری در داخل کشور وضع شود.

وی اضافه‌کرد: نیاز داریم با ثبت پتنت در کشور آلمان یا آمریکا امکان حضور در بازارهای جهانی را پیدا کنیم.

 

ششمین دوره نشست منطقه‌ای بهره‌برداری شرکت‌های توزیع نیروی برق، ویژه غرب و شمال غرب کشور به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی از امروز در شهر ارومیه برگزار می‌شود.