تدوین برنامه نوسازی تأسیسات فرسوده مناطق نفتخیز جنوب

تدوین برنامه نوسازی تأسیسات فرسوده مناطق نفتخیز جنوب مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از تدوین برنامه نوسازی تأسیسات فرسوده این شرکت خبر داد و گفت: این برنامه برای نهایی شدن در اختیار معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت و شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران قرارداده شده است. به گزارش شانا، بیژن‌عالیپور […]

تدوین برنامه نوسازی تأسیسات فرسوده مناطق نفتخیز جنوب

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از تدوین برنامه نوسازی تأسیسات فرسوده این شرکت خبر داد و گفت: این برنامه برای نهایی شدن در اختیار معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت و شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران قرارداده شده است.

به گزارش شانا، بیژن‌عالیپور با اشاره به حادثه‌ای که یکشنبه گذشته بر اثر نشت گاز در کارخانه گاز و گاز مایع ۱۰۰۰ آغاجاری رخ داد، بر ضرورت نوسازی تأسیسات نفتی مناطق نفتخیز جنوب تأکید کرد و یادآورشد: وزیر نفت نیز در نخستین روز کاری خود در دولت دوازدهم یکی از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت نفت در این دولت را نوسازی و بهسازی تأسیسات فرسوده نفتی اعلام کرد.

وی با بیان این‌که با اقدام‌های به‌موقع همکاران، آتش‌سوزی در کارخانه NGL۱۰۰۰ امیدیه، به سرعت مهار شد، از فضا‌سازی صورت گرفته در شبکه‌های مجازی که اعلام کرده بودند این حادثه منجر به درگذشت ۳ تن از هموطنانمان شده است، انتقاد کرد و افزود: پس از روی دادن این حادثه، در نخستین فرصت به همراه مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در محل حادثه حضور یافتیم و خوشبختانه این اتفاق، هیچ آسیب جانی نداشته است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از تشکیل کمیته برای بررسی چگونگی روی دادن این حادثه خبر داد و گفت: قرار است این کمیته نتیجه بررسی خود را ظرف حداکثر دو هفته اعلام کند.

 

عالیپور میزان خسارت وارد شده به این کارخانه را جزیی اعلام کرد و درباره زمان بازگشت این کارخانه به مدار تولید هم پاسخ داد: با توجه به حادثه‌ای که برای این کارخانه در روز یکشنبه اتفاق افتاده است زمان تعمیرات و نگهداری(اورهال) این کارخانه که قرار بود از یکم آبانماه آغاز شود، ۶ روز زودتر آغاز می‌شود.