احداث ۱۶ نیروگاه خورشیدی در همدان

احداث ۱۶ نیروگاه خورشیدی در همدان سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: علاوه بر دو نیروگاه خورشیدی ۳۰ مگاواتی، ۱۴ نیروگاه خورشیدی در مجموع با قدرت ۱۱۵ مگاوات در دست اقدام است که تعدادی تا پایان سال جاری و مابقی نیز در سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از […]

احداث ۱۶ نیروگاه خورشیدی در همدان

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: علاوه بر دو نیروگاه خورشیدی ۳۰ مگاواتی، ۱۴ نیروگاه خورشیدی در مجموع با قدرت ۱۱۵ مگاوات در دست اقدام است که تعدادی تا پایان سال جاری و مابقی نیز در سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نیرو، محمدمهدی‌شهیدی، سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به برنامه‌های شرکت در سال جاری اظهار داشت: طی تعامل با فرمانداران و برگزاری جلساتی مشکلات و نیازهای هر یک از شهرستان‌های استان بررسی شد تا اقدامات مؤثری در راستای رفاه حال مردم صورت گیرد.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان این‌که در زمینه اصلاح و بهسازی شبکه‌های برق روستایی اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۱ کیلومتر انجام شده است.

شهیدی با اشاره به احداث نیروگاه‌های خورشیدی در سطح استان همدان گفت: اقدامات خوبی برای جذب سرمایه‌گذاران و احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان همدان صورت گرفته و به عبارتی این استان به عنوان قطب نیروگاه‌های خورشیدی در کشور است.

وی یادآور شد: تاکنون دو نیروگاه خورشیدی امیرکبیر و خلیج‌فارس در مجموع با قدرت ۱۴ مگاوات در استان به بهره‌برداری رسیده است و دو نیروگاه خورشیدی شهدای همدان و بوعلی در ابراهیم‌آباد فامنین نیز به قدرت ۱۴ مگاوات به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در پایان با بیان این‌که تمام نیروگاه‌های خورشیدی احداث شده با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی بوده است، گفت: دو نیروگاه خورشیدی هر یک به قدرت ۳۰ مگاوات نیز توسط یک شرکت چینی در شهرستان تویسرکان در دست احداث است.