دو شرکت ایرانی و نروژی؛ برنده مناقصه پروژه آبرسانی در خوزستان

دو شرکت ایرانی و نروژی؛ برنده مناقصه پروژه آبرسانی در خوزستان استاندار خوزستان گفت: خوزستان متعهد شده است سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی به اصلاح شبکه‌های آب تخصیص و هدررفت آب در استان را به میزان پنج درصد در سال کاهش دهد.   به گزارش ایسنا، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای اداری […]

دو شرکت ایرانی و نروژی؛ برنده مناقصه پروژه آبرسانی در خوزستان

استاندار خوزستان گفت: خوزستان متعهد شده است سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی به اصلاح شبکه‌های آب تخصیص و هدررفت آب در استان را به میزان پنج درصد در سال کاهش دهد.

 

به گزارش ایسنا، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای اداری خوزستان با اشاره به مصوبه فرودین ماه امسال هیات دولت در خصوص پنج حوزه زیرساختی خوزستان اظهار کرد: اولویت نخست در بین این پنج مساله، موضوع آب و فاضلاب خوزستان بود. در این مصوبه بنا است مساله آب شرب خوزستان ظرف سه سال حل شود.

 

وی با اشاره به پروژه آبرسانی غدیر تصریح کرد: پروژه غدیر یکی از پروژ‌ه‌های بزرگ آبرسانی خوزستان است که آبر‌سانی به ۲۵ شهر و بیش از ۱۶۰۰ روستای استان را در بر می‌گیرد.

 

 

شریعتی گفت: خوشبختانه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تاکنون از مجموع یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مذکور، ۵۰۰ میلیارد تومان را به صورت اسناد خزانه پرداخت کرده است. همچنین فاینانس داخلی با بانک‌های سپه و پارسیان در خصوص خرید لوله برای پروژه غدیر در حال انجام است.

 

شریعتی به پروژه آبرسانی شمال شرق استان خوزستان اشاره و عنوان کرد: این پروژه، آبرسانی به شهرهای ایذه و باغملک، رامهرمز، قلعه‌تل، صیدون، ۴۸۰ روستا و آبیاری ۱۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی منطقه را برعهده دارد که از طریق فاینانس اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: مناقصه این پروژه انجام شده و یک شرکت ایرانی و یک شرکت نروژی برنده این مناقصه بودند. اکنون مذاکرات در خصوص این پروژه در حال انجام است. پیش‌بینی می‌کنیم ظرف دو روز آینده قرارداد اولیه با شرکت نروژی منعقد شود.

 

استاندار خوزستان همچنین در خصوص پروژه آبرسانی جنوب شرق استان خوزستان بیان کرد: این پروژه، آبرسانی به شهرهای بهبهان، امیدیه، آغاجاری، رامشیر، ماهشهر، هندیجان، بندر امام خمینی، چمران و بعثت را در بر می‌گیرد که فراخون مناقصه این پروژه نیز در حال انجام است.