خسارت ۷هزارو۵۰۰ میلیارد ریالی زلزله کرمانشاه به بخش آب و برق

خسارت ۷هزارو۵۰۰ میلیارد ریالی زلزله کرمانشاه به بخش آب و برق قائم مقام وزیر نیرو از وارد آمدن خسارت ۷هزارو۵۰۰ میلیارد ریالی به زیرساخت‌های بخش آب، برق، شبکه‌های آبیاری و زهکشی در اثر زلزله اخیر کرمانشاه خبر داد. به گزارش ایرنا، ستار محمودی گفت: از مجموع این خسارت، ۳هزار میلیارد ریال مربوط به بخش آب […]

خسارت ۷هزارو۵۰۰ میلیارد ریالی زلزله کرمانشاه به بخش آب و برق

قائم مقام وزیر نیرو از وارد آمدن خسارت ۷هزارو۵۰۰ میلیارد ریالی به زیرساخت‌های بخش آب، برق، شبکه‌های آبیاری و زهکشی در اثر زلزله اخیر کرمانشاه خبر داد.

به گزارش ایرنا، ستار محمودی گفت: از مجموع این خسارت، ۳هزار میلیارد ریال مربوط به بخش آب و ۴هزارو۵۰۰ میلیارد ریال نیز مربوط به حوزه برق است.

وی اظهار کرد: بخشی از این میزان خسارت تأمین شد و تأمین بخش دیگر نیز در دستور کار است تا خدمات این بخش‌ها از حالت اضطرار خارج و به حالت پایداری قبل باز گردد.

قائم‌مقاوم وزیر نیرو با تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان حادثه زلزله اخیر استان کرمانشاه، اظهار داشت: یکی از نیازهای اصلی مورد نیاز مردم زلزله‌زده، آب و برق است که در روزهای نخست واقعه زلزله، دستگاه‌های خدمات عمومی با کمک و همراهی سایر دستگاه‌ها، مسؤولان کشوری و فرمانداران براساس استانداردهای موجود، خدمات آب و برق در زمان اضطرار تأمین شد.

محمودی اضافه کرد که برای بازگشت زندگی عادی مردم، خدمات بخش آب و برق توسعه پیدا می‌کند و با مشخص شدن محل اسکان، این نیاز‌ها نیز در مناطق زلزله‌زده تأمین می‌شود.

وی با بیان این که محل اسکان فعلی زلزله‌زدگان، موقت و به تناسب نیاز و ظرفیت است، ادامه داد: در چادرهای اسکان حجم محدودی از خدمات برق را باید منتقل کرد.

این مقام مسؤول گفت: برای برق‌رسانی به چادرهای اسکان زلزله زدگان باید جوانب و مسایل ایمنی مورد توجه قرار گیرد و با رعایت جوانب و با توجه به خطر آتش‌سوزی و برق گرفتگی، خدمات محدودی را برای رفع نیاز‌ها داشته باشیم.

 

محمودی اظهار کرد: در ادامه با تغییر محل‌های اسکان زلزله‌زدگان، اگر نیاز بیش‌تری به خدمات احساس شود، از تمام ظرفیت‌ها و امکانات برای تحقق این مهم استفاده خواهد شد.