معاون وزیر نیرو:نیروگاه‌های کوچک، خصوصی ساز می‌شوند

  هوشنگ فلاحتیان با تشریح سیاست‌های جدید نیروگاه‌سازی ایران، اعلام کرد: ساخت نیروگاه‌های مقیاس کوچک و تولید پراکنده به راهبردی‌‌ترین سیاست نیروگاه‌سازی ایران تبدیل شده است. به گزارش مهر، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در تشریح برنامه‌های جدید توسعه صنعت برق ایران، گفت: تشویق سرمایه‌گذاران به ساخت نیروگاه‌های کوچک از اهداف مهم […]

 

هوشنگ فلاحتیان با تشریح سیاست‌های جدید نیروگاه‌سازی ایران، اعلام کرد: ساخت نیروگاه‌های مقیاس کوچک و تولید پراکنده به راهبردی‌‌ترین سیاست نیروگاه‌سازی ایران تبدیل شده است.

به گزارش مهر، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در تشریح برنامه‌های جدید توسعه صنعت برق ایران، گفت: تشویق سرمایه‌گذاران به ساخت نیروگاه‌های کوچک از اهداف مهم وزارت نیرو است که با مشارکت بنگاه‌های مختلف اقتصادی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی این رویکرد را در تمام استان‌ها دنبال می‌کنیم.

هوشنگ فلاحتیان با اعلام این‌که به منظور توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و تولید برق پاک تشویق متقاضیان و سرمایه‌گذاران می‌تواند به کاهش تلفات انرژی و افزایش بهره‌وری کمک کند، تصریح کرد: سال اقتصاد مقاومتی و اقدام وعمل فرصت مناسبی است تا وزارت نیرو برخی مشکلات و چالش‌های سال‌های اخیر خود را جبران کند و صنعت برق کشور به ویژه در قسمت توزیع باید کارنامه قابل قبولی ارایه دهد.

این مقام مسؤول با تأکید بر این‌که در دوسال گذشته موفقیت‌هایی در صنعت برق کشور به ویژه در حوزه در کاهش تلفات انرژی حاصل شده است، بیان کرد: در سال جاری سامان‌دهی سهام شرکت‌های توزیع نیروی برق در دستور کار قرار گرفته ضمن آن که ابلاغ آیین‌نامه تکمیلی واگذاری انشعاب درآینده نه چندان دور با ویرایش جدید انجام می‌گیرد.

 

فلاحتیان با بیان این‌که با بیان این‌که کوتاه کردن زمان واگذاری انشعاب برق به مشتریان از موضوعاتی بوده که می‌تواند شاخص‌های برقی کشور را ارتقا دهد و رتبه ایران را در سطح بین‌المللی ارتقا دهد، خاطرنشان کرد: هم اکنون رتبه ایران دربخش صنعت برق در سطح بین‌المللی ۳۰ پله افزایش یافته است.