طرح‌های تأمین خوراک۳ پالایشگاه‌های گازی بررسی شد

 طرح‌های تأمین خوراک۳ پالایشگاه‌های گازی بررسی شد برنامه تأمین خوراک پایدار پالایشگاه‌های گازی فجر جم، سرخون و فراشبند از سوی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران بررسی شد. به گزارش مناقصه‌مزایده، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی از اجرای ۵طرح ارزیابی و تولید زودهنگام جهت تأمین خوراک پایدار پالایشگاه فجر جم خبر داد و در تشریح این […]

 طرح‌های تأمین خوراک۳ پالایشگاه‌های گازی بررسی شد

برنامه تأمین خوراک پایدار پالایشگاه‌های گازی فجر جم، سرخون و فراشبند از سوی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران بررسی شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی از اجرای ۵طرح ارزیابی و تولید زودهنگام جهت تأمین خوراک پایدار پالایشگاه فجر جم خبر داد و در تشریح این ۵طرح افزود: طرح ارزیابی و تولید زودهنگام از میدان خارتنگ با سرمایه‌گذاری ۱۰۳میلیون‌دلاری در برنامه قرار دارد. در این رابطه ۳حلقه چاه تولیدی حفاری یا تکمیل می‌شود و روزانه ۵میلیون‌مترمکعب گاز برداشت خواهد شد. در برنامه بلندمدت نیز تولید روزانه ۲۰میلیون‌مترمکعب گاز در دستور کار قرار دارد.

وی درباره طرح ارزیابی و تولید زودهنگام از میدان گردان تصریح‌کرد: این طرح با هدف تولید روزانه دومیلیون‌مترمکعب و برنامه بلندمدت برداشت روزانه ۸میلیون‌مترمکعب گاز و با سرمایه ۴۱میلیون‌دلار هدفگذاری شده است

حاتمی از اختصاص یکهزارو‌۴۲۵‌میلیون‌دلار برای توسعه میدان‌های گازی دی، سفیدزاخور، هالگان و سفیدباغون خبر داد و افزود: در این طرح حفاری ۲۷حلقه چاه در نظر گرفته شده است و با نصب تسهیلات فرایندی سطح‌الارضی روزانه ۳۲میلیون‌مترمکعب گاز برداشت خواهد شد.

وی درباره طرح احداث ایستگاه تقویت فشار گاز کنگان خاطرنشان‌کرد: این طرح با سرمایه‌گذاری ۴۸۰میلیون‌دلار و تضمین تولید ۱۰ساله به میزان روزانه ۳۰تا ۴۰میلیون‌مترمکعب گاز در دستور توسعه قرار دارد. همچنین پروژه بازآیی ایستگاه تقویت فشار میدان نار نیز سرمایه ۲۱میلیون‌دلار به خود اختصاص می‌دهد و تولید ۱۸میلیون‌مترمکعب در روز و طی مدت ۱۰سال برای شرکت به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از تأمین خوراک پایدار پالایشگاه‌های سرخون و فراشبند در استان‌های هرمزگان و فارس خبر داد

حاتمی درباره جزییات تأمین خوراک پالایشگاه گازی سرخون بیان‌کرد: احداث ایستگاه تقویت فشار گاز سرخون با هزینه ۱۵۰میلیون‌دلار و تولید روزانه ۶میلیون‌مترمکعب گاز به مدت ۷سال در برنامه قرار دارد که منتظر تعیین تکلیف نهایی این پروژه هستیم .

وی در رابطه با طرح توسعه میدان گازی آغار برای تأمین خوراک پالایشگاه فراشبند تصریح‌کرد: در این طرح با سرمایه‌گذاری یک‌هزارو‌۷۳میلیون‌دلار، تولید گاز از میدان آغار ۲۰میلیون‌مترمکعب در روز افزایش می‌یابد و طرح شامل تأسیسات بالادستی تولید و فرآورشی گاز است.