افزایش مصرف آب در پی معافیت مدارس از پرداخت آب بها

افزایش مصرف آب در پی معافیت مدارس از پرداخت آب بها مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر معافیت مدارس دولتی از پرداخت هزینه آب، برق و گاز، گفت: تجربه نشان داده است که به دنبال این مصوبه، مصرف آب این مشترکان افزایش پیدا خواهد کرد. […]

افزایش مصرف آب در پی معافیت مدارس از پرداخت آب بها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر معافیت مدارس دولتی از پرداخت هزینه آب، برق و گاز، گفت: تجربه نشان داده است که به دنبال این مصوبه، مصرف آب این مشترکان افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، محمدپرورش در آیین افتتاح پروژه ایستگاه توزیع آب شرب در شرایط اضطراری، گفت: براساس آمار مصرف مشترکان مختلف، در سال‌های اخیر مصرف مشترکان مسکونی روندی کاهش داشته اما مصرف مشترکانی که از پرداخت هزینه آب معاف هستند – مانند حسینیه‌ها و مساجد – نسبت به گذشته افزایشی بوده است.

نمایندگان مجلس بند الحاقی۳ تبصره۶ بخش درآمدی لایحه بودجه‌۹۷ کل کشور را با ۱۶۶‌رأی موافق، ۱۰رأی مخالف، ۶رأی ممتنع از ۲۲۳نماینده حاضر تصویب کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این بند الحاقی مقرر کردند: در سال آینده تمامی مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش در سقف الگوی مصرف از پرداخت هزینه مصرفی آب، برق و گاز معاف است.

مدیرعامل آبفای استان تهران با تأکید بر این‌که اصلاح فرهنگ مصرف آب باید از کودکان شروع شود، گفت: با این مصوبه، تأکید چندانی بر مصرف آب نخواهد شد؛ بنابر این، ما نگران بحث ریالی این مصوبه نیستیم، بلکه نگرانی ما بیش‌تر در مورد مباحث آموزشی و فرهنگ‌سازی است.

وی تأکیدکرد: با این حال، امیدواریم وزارت آموزش و پرورش برای کنترل مصرف آب در مدارس، آیین‌نامه‌ای را تنظیم و ابلاغ کند.